SpaceX запустить дві космічні місії замість росії, а біля Сонця виявлена чорна діра: дайджест новин

Підбірка найцікавіших космічних новин за тиждень: команда американських і японських астронавтів розпочала тренування для польоту на Місяць; розробники NASA виправили неполадки у скафандрах і дозволили вихід у відкритий космос, а ми розповідаємо, як виник природний супутник Землі.

Майбутні місячні астронавти NASA розпочали тренування у пустелі

Команда астронавтів із NASA та Японської агенції космічних досліджень JAXA наразі перебувають в пустелі Аризони, де проводять випробування місяцехода та інших технологій, що пізніше будуть відправлені на Місяць. Нинішніми учасниками експедиції є астронавти NASA Джессіка Меїр і Стен Лав, а також їхні японські колеги Акі Хошіде та Норішіге Канаї. Місія у пустелі триватиме до 22 жовтня і включатиме ретельне випробування місяцехода JAXA. Її учасники житимуть і працюватимуть усередині місяцехода впродовж 72 годин, щоб інженери змогли визначити, чи здатний він безпечно справлятися зі складними місячними умовами.

SpaceX замінить росію у двох космічних місіях ESA

Space X запустить дві наукові місії для Європейського космічного агентства (ЕSA), які раніше планували здійснити за допомогою росії. Йдеться про орбітальний телескоп Euclid і зонд Hera.

Euclid — це новий європейський орбітальний телескоп. Його маса складає 2160 кг, а дзеркало має діаметр 1,2 м. Працюватиме він у видимому та ближньому інфрачервоному діапазонах. Основним його призначенням є пошук темної матерії та темної енергії.

Hera — це зонд, який має відправитися до пари астероїдів Дідим-Діморф. Він оцінить результати зіткнення з останнім апарата DART, який нещодавно врізався в нього з метою змінити його орбіту.

Виявлена найближча до Сонця чорна діра

Відкриття найближчої чорної діри, яка приблизно в 12 разів перевищує за масою нашу зорю, детально описується в новій публікації у виданні Astrophysical Journal. «Чорна діра розташована найближче до Сонця, ніж будь-яка інша. Відстань до неї складає 1550 світлових років. За мірками космосу, це практично у нас на задньому дворі», — пояснює доктор Суканья Чакрабарті, професор фізики Університету Алабами.

Китай розглядає можливість відправлення місії до Церери

Китайська академія наук розглядає низку проєктів майбутніх космічних місій. До них входять зонд для дослідження карликової планети Церери та телескоп для вивчення темної матерії. За останні роки КНР досягла великого прогресу у справі вивчення космосу та зовсім не збирається зупинятися на досягнутому. В цей час на розгляді китайських експертів перебуває понад двадцять різних проєктів перспективних космічних місій. Ті з них, що отримають схвалення, будуть реалізовані наступного десятиліття.

NASA розв’язала проблеми несправних скафандрів

NASA вирішила призупинити виходи у відкритий космос після інциденту з шоломом Матіаса Маурера, у якого несподівано з’явився тонкий шар вологи. Це поставило під загрозу місії за межами МКС та створило ризики для життя астронавтів. Зразки води, взяті з шолома, та скафандр були повернуті на Землю для аналізу. Жодних апаратних збоїв у скафандрі не виявили. Це змусило дослідників зробити висновок, що вода є конденсатом, який утворився через неправильні налаштування охолодження усередині костюмів. Після завершення розслідування NASA дала «зелене світло» на відновлення роботи за межі Міжнародної космічної станції (МКС). Наступний вихід американських астронавтів може відбутися вже в середині листопада, повідомила аерокосмічна адміністрація.

NASA опублікувала дивовижний портрет скупчення міжзоряного пилу та газу, зроблений телескопом Джеймса Вебба (JWST). Об’єкт відомий під назвою «Стовпи Творіння» та розташований на відстані приблизно 6500 світлових років від Сонця. Вперше він були сфотографований 1995 року телескопом Hubble. Завдяки своїм технічним можливостям JWST має здатність проникати крізь пилову завісу та знімати небачені раніше подробиці внутрішньої будови туманностей та регіонів активного зореутворення.

Цікава цифра: 30 тисяч навколоземних астероїдів

Астероїд Ерос. Джерело: NASA

ЕSA повідомило про подолання важливої віхи. Кількість, знайдених астрономами близькоземних астероїдів подолала позначку 30 тисяч об’єктів. Але й вони є лише верхівкою айсберга. Насправді таких об’єктів набагато більше, і багато з них ще чекають свого відкриття.

Згідно з сучасними уявленнями, Місяць виник у результаті зіткнення прото-Землі з тілом приблизно вдвічі меншого розміру, якому дали назву «Тея»

Ми настільки звикли до вигляду Місяця на нашому небі, що практично ніколи не замислюємося над тим, як нам пощастило мати такого «космічного сусіда». Земля та її супутник є унікальним явищем у Сонячній системі, а останні дослідження свідчать, що й у цілому Всесвіті подібні «поєднання» зустрічаються не так уже й часто. Як же з’явилася ця дивна пара і що мали дізнатися вчені, щоб відповісти на це питання, читайте в нашій статті «Унікальний Місяць. Як виник природний супутник Землі».

Читайте у попередньому дайджесті: Супутник показав російські атомні бомбардувальники біля кордону з Норвегією, а астрономи зареєстрували найпотужніший в історії гамма-сплеск: дайджест новин