Сонце відірвало хвіст «кометі диявола»: відео

Комета 12P/Понса-Брукса (12P), яку ще прозвали «кометою диявола», пережила удар від величезної плазмової хвилі, що вийшла від Сонця. Зіткнення тимчасово позбавило комету пилового хвоста. Космічний апарат NASA Solar Terrestrial Relations Observatory A (STEREO-A) став свідком цієї події.

12P/Понса-Брукса
Відео комети 12P/Понса-Брукса (крайня зліва), по якій вдарив викид корональної маси. Також помітно Юпітер. Авторство зображення: NASA/STEREO-A

12 квітня на Сонці раптово стався корональний викид маси. Цей інцидент призвів до події роз’єднання, коли пиловий хвіст комети тимчасово розчинився через сонячну бурю, а потім знову з’явився. Космічний апарат STEREO-A, що наразі стежить за кометою під час її наближення до перигелію, зафільмував цю плазмову бурю. На опублікованих кадрах видно, як корональний викид маси збиває хвіст комети. До речі, на відео помітно проходження Юпітера.

Варто зазначити, що аналогічна ситуація відбулася з кометою Нішімури у вересні 2023 року, коли корональний викид маси відірвав її хвіст під час її проходження поблизу Сонця — точно так, як це сталося з 12P.

12P/Понса-Брукса
«Диявольська комета» 12P/Понса-Брукса. Фото: Кріс Шур для Space.com

12P/Понса-Брукса — це зелена кріовулканічна комета з ядром розміром 17 км у діаметрі. Вона періодично спалахує, викидаючи суміш льоду та пилу в космос при підвищеному сонячному випромінюванні. Коли це стається, її кома — хмара частинок навколо ядра — розширюється й робить її набагато яскравішою. У минулому ця яскрава хмара була деформована так, що візуально утворило «роги», через що комета отримала своє прізвисько. Проте під час останніх спостережень ці характерні «роги» вже зникли.

12P обертається навколо Сонця приблизно кожен 71 рік по дуже еліптичній траєкторії. Більшу частину свого часу комета проводить на зовнішніх кордонах нашої Сонячної системи, поза зоною видимості телескопів. Проте 21 квітня вона наблизилася до перигелію — найближчої точки орбіти навколо Сонця. Після цього вона почне віддалятися від нашої зорі й повернеться до краю Сонячної системи.

Раніше ми повідомляли про те, як Hubble визначив розміри найбільшої комети в історії.

За матеріалами livescience.com