NASA розв’язала проблеми несправних скафандрів

Після завершення розслідування серйозного інциденту, який стався під час виходу у відкритий космос у березні, NASA дала «зелене світло» на відновлення виходів за межі Міжнародної космічної станції (МКС). Наступний вихід під керівництвом США може відбутися вже в середині листопада, повідомила аерокосмічна адміністрація.

Вихід астронавта МКС у відкритий космос
Вихід астронавта МКС у відкритий космос. Фото: NASA

NASA вирішила припинити виходи у відкритий космос після інциденту з шоломом астронавта Матіаса Маурера, у якого несподівано з’явився тонкий шар вологи. Розслідування показало, що до 50% козирка Маурера було покрито водою, а додаткова волога виявлена у поглинальній прокладці в задній частині шолома. Це поставило під загрозу місії за межами МКС та створило ризики для життя астронавтів. Зразки води, взяті з шолома, та скафандр були повернуті на Землю для аналізу.

Жодних апаратних збоїв у скафандрі не виявили, що змусило дослідників зробити висновок, що вода є конденсатом, який утворився через неправильні налаштування охолодження усередині костюмів. У відповідь на свої висновки NASA оновила різні оперативні процедури для таких ситуацій і додала нове обладнання, щоб мінімізувати сценарії, які можуть призвести до накопичення конденсату.

Відтоді як NASA припинила виходи у відкритий космос під керівництвом США у травні, лише три відбулися за межами МКС, переважно за участю російських космонавтів. Під час наступного американського виходу у відкритий космос астронавти NASA продовжать роботу над розгортанням нових сонячних панелей для станції у межах поточної роботи з модернізації джерела живлення орбітального аванпосту.

Катастрофічний інцидент

Для деяких досвід Маурера нагадав майже катастрофічний інцидент, який стався під час виходу у відкритий космос 2013 року. Італійський астронавт Лука Пармітано працював біля станції, коли в його шоломі почала з’являтися вода. Пізніше він описав, як краплі води потрапляли йому в ніс, рот і очі, через що було важко бачити та навіть стало проблемно дихати.

Завдяки ретельному навчанню Пармітано зміг зберегти спокій та знайти дорогу назад до шлюзу, у безпечне місце. Подальше розслідування встановило причину інциденту — забруднення насоса вентилятора всередині скафандра.

Раніше ми повідомляли про історію створення скафандрів