Китай розглядає можливість відправлення місії до Церери

Китайська академія наук розглядає низку проєктів майбутніх космічних місій. До них входять — зонд для дослідження карликової планети Церера та телескоп для вивчення темної матерії.

Церера. Джерело: NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA

За останні роки Китай досяг великого прогресу у справі вивчення космосу. І Піднебесна зовсім не збирається зупинятися на досягнутому. В цей час на розгляді китайських експертів перебуває понад двадцять різних проєктів перспективних космічних місій. Ті з них, що отримають схвалення, будуть реалізовані наступного десятиліття.

У недавньому випуску журналу, що видається Китайською академією наук, міститься згадка про деякі місії, що знаходяться в розробці. Один із найцікавіших проєктів передбачає відправлення зонда до Церери. Він буде оснащений підповерхневим радаром, який дозволить вивчити будову карликової планети та дати відповідь на питання про джерело її геологічної активності та можливість існування океану в надрах тіла.

Інший проєкт передбачає будівництво гамма-обсерваторії VLAST (Very Large Area Gamma-ray Space Telescope). Її основною метою буде пошук слідів таємничої темної матерії. Очікується, що чутливість VLAST у 10 разів перевищуватиме чутливість телескопа Fermi. Для запуску 16-тонної обсерваторії планується використовувати важку ракету «Чанчжен-5».

Нагадаємо, що на розгляді Китайської академії наук також знаходиться 13 проєктів, що розробляються в межах третьої Програми стратегічних пріоритетів (також відома як програма «Нові обрії»). До них входять місії до Венери та астероїдів, телескопи для вивчення Сонця та раннього Всесвіту, а також апарати для пошуку екзопланет. Очікується, що Китайська академія наук обере для реалізації від 5 до 7 проєктів. Їх запуск відбудеться у період з 2026 по 2030 рік та буде прилучений до чергового п’ятирічного плану.