Росія погрожує лишити європейський маніпулятор без роботи

Голова «Роскосмосу» Дмітрій Рогозін у черговому твіті наказав космонавтам не використовувати європейську руку-маніпулятор на борту МКС. Це поставило під загрозу вихід у відкритий космос, який має відбутися 21 липня.

Європейський маніпулятор ERA
Роботизований європейський маніпулятор ERA. Джерело: ESA

Росія погрожує не використовувати європейський маніпулятор

Після звістки про те, що Європейське космічне агентство (ESA) остаточно відмовилося від співпраці з росіянами по проєкту ExoMars, усі очікували реакції на це від останніх. І вона не забарилася. Дмітрій Рогозін написав черговий грізний твіт. У ньому він звинуватив свого колегу Йозефа Ашбахера у саботажі місії.

Напередодні голова ESA прямим текстом заявив, що причиною такого кроку є війна росії проти України. У цих умовах про жодну співпрацю не може бути мови. Тож сторони проводять перемовини щодо повернення свого майна, яке залишилося у колишнього партнера.

При цьому росіяни проводять перемовини у властивій їм хамській та агресивній манері. Рогозін уже дав розпорядження космонавтам не використовувати європейську руку-маніпулятор ERA, яка встановлена на російському модулі «Наука». Останній відомий тим, що минулого року після стикування ледь не відправив МКС у некерований політ.

Загроза виходам у космос

Неможливість використовувати європейський маніпулятор ставить під сумнів майбутній вихід у відкритий космос. Ця операція запланована на 21 липня й у ній мають взяти участь представниця ESA Саманта Крістофоретті та російський космонавт Олег Артем’єв. Останній разом зі своїми товаришами розгортав на станції «прапори» ЛНР та ДНР, тож цілком можна очікувати, що він реалізує і теперішню погрозу.

Демарш із прапорами терористичних організацій викликав 7 липня критику з боку NASA. А 12 липня під час пресконференції, присвяченої першим зображенням від James Webb Space Telescope, адміністратор американської космічної агенції Білл Нельсон повторив, що політиці не місце на МКС.

У цілому NASA зберігає щодо співпраці з росією достатньо виважену позицію. Вона все ще сподівається домовитися з країною-агресоркою щодо обміну місцями у космічних кораблях. Старт першого з них має відбутися вже у серпні. Але Нельсон вважає, що час для підписання угоди ще не остаточно вичерпаний. Хоча якщо росіяни почнуть відкрито саботувати роботу на станції, усе може змінитися.