Рогозін обіцяє розповісти путіну, коли росія піде геть з МКС

Голова «Роскосмосу» Дмітрій Рогозін написав у власному твіттері, що він доповість керівництву росії про строки припинення співпраці з іншими країнами на МКС. Цю заяву він зробив, коментуючи відповідь космічних агенцій США, Канади та Євросоюзу щодо санкцій проти країни-агресора.

Дмітрій Рогозін

Рогозіну відповіли щодо санкцій

2 квітня голова корпорації «Роскосмос» опублікував у своєму твіттері довжелезне повідомлення. Його можна розцінювати як обіцянку повністю припинити участь РФ у роботі Міжнародної космічної станції (МКС).

Починається повідомлення з коментування відповіді NASA, Космічної агенції Канади та Європейської космічної агенції на його запит. Рогозін питав, чи можуть ці організації скасувати санкції проти російських підприємств, пов’язаних із його відомством. На що отримав закономірну відповідь, що вони цим питанням не займаються.

Санкції проти росії у зв’язку з її війною проти України ввели Сенат США, а також відповідні державні органи Канади та Європейського союзу. Туди Рогозіну й запропонували звернутися. Але він із тієї відповіді зрозумів тільки те, що санкції не знімуть, але прямим текстом відмовляти йому не будуть.

Реакція Рогозіна

Реакція Рогозіна виявилася достатньо типовою для нього. Він згадав європейську бюрократію, вирішальну роль росії на МКС і звинуватив колишніх партнерів у спробі поставити його країну на коліна. Незрозумілим лишилося тільки те, смерть якого ішака він мав на увазі як альтернативу знищенню орбітального комплексу. Цілком можливо, що це було його власне відомство.

Однак він чітко заявив, що нормальні стосунки з «сусідами по орбіті» можливі тільки за умови зняття санкцій, які він чомусь вважає незаконними. Завершується повідомлення обіцянкою доповісти керівництву росії про подальші плани щодо МКС. За його словами він збирається назвати путіну конкретні строки повного припинення співпраці з США, Канадою та ЄС у цій галузі.

Чи піде росія з МКС

Спроба Рогозіна вимагати від космічних відомств зняття санкцій, які не вони вводили, може видатися дивною. Однак вона цілком вкладається у його модель поведінки з початку українсько-російської війни. Він не намагається бути дипломатичним у загальноприйнятому сенсі. Замість цього його твіттер рясніє ультиматумами.

І свої погрози голова «Роскосмосу» не боїться втілювати у життя. Міжнародна космічна спільнота зазнає від цього певних труднощів. Але переважно Рогозін шкодить своїй власній країні. Росія вже втратила майже всі свої контракти з іноземними державами. Причому переважно з власної ініціативи. Та керівника космічного відомства РА це, схоже, не зупиняє.

Тому питання, чи піде насправді росія з МКС, лишається відкритим. У нормальних умовах воно звучало б абсурдно. Але за останні півтора місяця країна-агресор зробила купу безглуздих речей. А Дмітрій Рогозін нісенітниці взагалі втілює в життя безперестанно, свідченням чого є його твіттер. Тож цілком можливо, що саме його дії підштовхнуть Ілона Маска виконати свої обіцянки, й робота орбітальної станції нарешті не буде залежати від неадекватних діячів.

За матеріалами твіттеру Рогозіна Rogozin