Perseverance зібрав зразок породи з ознаками проточної води

Марсохід NASA Perseverance дістався дельти стародавньої річки у кратері Єзеро, яка активно збирає зразки з поверхні Червоної планети у пошуках доказів існування життя в минулому. Нещодавно ровер зібрав свій дев’ятий зразок марсіанської породи неподалік місця, де він спочатку приземлився у лютому 2021 року. Про це повідомляє офіційний канал марсохода у Twiter.

Зразок №9 у капсулі на борту Perseverance
Зразок №9 у капсулі на борту Perseverance. Фото: NASA

«Зразок №9! Моя команда чекала роками, щоб отримати проби та дізнатися про минуле життя на Марсі. Цей зразок цілком може бути повернутий назад на Землю в майбутньому», — йдеться в акаунті марсохода.

Perseverance вже понад рік досліджує кратер Єзеро завширшки 45 км. Вчені вважають, що в кратері колись було озеро та дельта річки, що робить його ідеальним місцем для пошуку ознак стародавнього життя чи води на Марсі. Якщо на Червоній планеті колись існувало життя, скелі у дельті цієї річки можуть містити докази «молекулярних скам’янілостей» — органічних молекул, створених стародавніми живими організмами.

Місце забору зразка №9 з поверхні Марсу
Місце забору зразка №9 з поверхні Марса. Фото: NASA

Спорядження Perseverance для пошуку життя

Для пошуку стародавніх біомаркерів Perseverance оснащений 23 різними камерами та широким спектром інструментів, включаючи рентгенівський флуоресцентний спектрометр, георадарну систему та прилад SuperCam, який пропалює каміння лазером, а потім досліджує склад отриманої хімічної пари. На кінці роботизованої руки ровера встановлений дриль, який може рухатися з п’ятьма ступенями свободи. Perseverance також має два мікрофони на борту, що дозволяє йому записувати звуки Марса.

Navcam
Марсохід Perseverance використовував камеру Navcam, щоб отримати зображення цільового високого валуна, зразки якого були зібрані 24 лютого 2022 року. Зображення: NASA

Крім багатьох зразків гірських порід, зібраних марсоходом, Perseverance відкрив новий шлях, розгорнувши Ingenuity — невеликий роботизований гелікоптер, який допомагає розвідувати нові місця та цікаві об’єкти. На сьогодні Ingenuity здійснив 29 успішних польотів, найдовший з яких тривав 169,5 секунди.

Якщо все піде за планом, спільна місія NASA та Європейського космічного агентства (ESA) доставить зразки Perseverance на Землю, можливо, вже 2033 року.

Нагадаємо, що раніше Perseverance знайшов марсіанську «зміїну шкіру».

Приєднуйтесь: https://t. me/ustmagazine