Марсохід Curiosity зазнімкував блискучі хмари

Хмари — досить рідкісне явище на Марсі. Найчастіше вони утворюються над екватором планети в холодну пору року, коли вона проходить афелій своєї орбіти. Однак один марсіанський рік тому (приблизно два земні роки) вчені помітили, що хмарні структури почали формуватися раніше, ніж зазвичай. Отже цього року співробітники групи супроводу місії Curiosity почали готуватися до появи хмар уже в січні, а в березні ровер провів їхні успішні спостереження.

Блискучі хмари на Марсі. Джерело: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Знімки, зроблені марсоходом, демонструють хмари з незвичайною волокнистою структурою. Вони добре розсіюють сонячне світло, а деякі навіть переливається як перламутр. За словами дослідників, подібні хмари є одним із найяскравіших об’єктів на Марсі. Спостерігач, який знаходиться на його поверхні, зміг би навіть розрізнити їхні кольори, хоча вони, звичайно, і здалися б йому тьмяними.

У процесі аналізу знімків Curiosity планетологи зробили несподіване відкриття. Більшість марсіанських хмар з’являються на висотах не більше 60 км та складаються з водяного льоду. Але, зважаючи на все, зазнімковані ровером утворення розташовані значно вище. Оскільки там, де були виявлені нові хмари, набагато холодніше, вчені вважають, що вони можуть складатися із замерзлого вуглекислого газу (сухого льоду).

Блискучі хмари на Марсі. Джерело: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Зараз дослідники продовжують аналіз даних, щоб спробувати якнайточніше оцінити висоту зазнімкованих хмар. Це дозволить їм отримати відповідь на питання, з якого типу льоду вони складаються.

За матеріалами https://mars.nasa.gov/