Астронавти на орбіті старіють одразу на 20 років за пів року, а бактерії можна використовувати для виробництва ракетного палива: дайджест новин

Добірка найцікавіших космічних новин за тиждень: NASA опублікувала вражаючу кольорову карту Марса. На МКС проводять експерименти зі штучним інтелектом і нервовою системою людини, а ми розповідаємо про найнезвичніші космічні послуги — від похорону до продажу місячних ділянок.

Уся органіка в Сонячній системі має спільне походження

Вчені знайшли на кометі Чурюмова-Герасименко чималу кількість органічних речовин. Її хімічний склад виявився ідентичним до леткої складової метеоритів і кілець Сатурна. Для цього фахівці використали дані, які отримав прилад ROSINA-DFMS, встановлений на борту космічного апарата Rosetta. Цей інструмент являє собою мас-спектрограф із подвійним фокусуванням, здатний бачити іони та нейтральні молекули.

MRO опублікував дивовижну 5,6-гігапіксельну карту Марса

Астрономи по-новому поглянули на Марс завдяки багатокольоровій карті з роздільною здатністю у 5,6 гігапікселів. Мапа, що охоплює 86% марсіанської поверхні, показує розподіл десятків ключових мінералів. Завдяки ній дослідники зможуть краще зрозуміти минуле Червоної планети та визначити пріоритетні регіони, які потребують глибшого вивчення.

Перша частина нової карти, оприлюднена системою планетних даних NASA, містить 51 тисячу зображень, кожне з яких представляє «смугу» довжиною 540 км завширшки 10 км. Упродовж року буде опублікована повна карта, що охоплюватиме видимі довжини хвиль та матиме вдвічі більшу просторову роздільну здатність. Ця публікація завершить одне з найповніших досліджень поверхні Марса з усіх, які коли-небудь проводилися.

На МКС експериментують зі штучним інтелектом і нервовою системою людини

На борту Міжнародної космічної станції розпочались експерименти з дослідження нервової системи людини. Паралельно екіпаж 67-ї експедиції досліджує космічну фізику, штучний інтелект, а також змінив конфігурацію повітряного шлюзу. Sci Tech Daily описали один із напружених робочих днів астронавтів на МКС.

Відсутність гравітації в космосі впливає на широкий спектр можливостей з вивчення фізики, завдяки чому відкриваються нові явища. Всі досліди направлені на покращення життя людей на Землі та поза нею.

Zodiac Stargazer
Zodiac Stargazer — бачення мобільного астрономічного телескопа для двох. Авторство: Хюнсік Мун

Zodiac Stargazer: концепт електромобіля з вбудованим телескопом

Дизайнер Хюнсік Мун створив найдивнішу концепцією електромобіля під назвою Zodiac Stargazer. За задумом автора, астрономічний телескоп на колесах зможе розмістити до двох пасажирів. Він здатний обертатися, надаючи їм можливість милуватися надзвичайною панорамою неба.

Мун бачить у своєму телескопі на колесах спосіб поширити астрономію в маси. Такий електромобіль можна було б орендувати ввечері та вирушити у нічну романтичну подорож для спостереження за небом далеко за містом.

NASA має проблеми з розробкою нового скафандра: відео

Програма Artemis зараз активно просувається заради повернення людства на Місяць. Ракета-носій SLS із орбітальним модулем Orion уже пройшла тестові випробування, і згодом відбудеться старт місії Artemis I. Хоча повернення людини на поверхню нашого супутника очікується не скоро, аерокосмічна адміністрація США вже активно розробляє місячні скафандри нового покоління для астронавтів. Але цей процес рухається доволі повільно через труднощі, що виникають перед інженерами. Про непростий процес розробки йдеться у відео.

Бактерії можуть виробляти ракетне паливо

Бактерія Streptomyces виробляє речовину, яка може використовуватись як ракетне паливо. Дослідники переконують, що воно буде не лише екологічно чистим, але й достатньо потужним. Вчені з Об’єднаного інституту біопалива США заявляють, що змогли отримати від бактерій роду Streptomyces хімічну сполуку, що може використовуватись як паливо для космічних ракет. Це метиловий ефір поліциклопропанових жирних кислот, або скорочено POP-FAME.

Космічний колумбарій та капсула для праху виробництва компанії Elysium Space

Найнезвичніші космічні послуги. Від похорону до ділянок на Місяці (статья)

Напевно, багато хто з вас хоч раз у житті чув про дивні космічні послуги — наприклад, про похорон на орбіті чи, скажімо, придбання ділянки на Місяці. Деякі з них цілком офіційні та надаються доволі шанованими компаніями, давніми учасниками космічного ринку. Інші ж, по суті, мало чим відрізняються від звичайного шахрайства. У цьому матеріалі ми розглянемо кілька найпопулярніших подібних послуг і з’ясуємо, чи легальні вони.

Астронавти на орбіті за шість місяців старішають на 20 років

Космічні місії тривалістю шість місяців або більше дуже негативно впливають на здоров’я астронавтів. Людський організм на орбіті за пів року втрачає стільки ж кісткової маси, скільки за два десятиліття старіння. Причому інтенсивні тренування після повернення на Землю за рік відновлюють лише половину втраченої міцності кісток.

Читайте у попередньому дайджесті: росія будує протисупутниковий лазер, а вчені назвали об’єкти для перших знімків James Webb: дайджест новин