Бактерії можуть виробляти ракетне паливо

Бактерія Streptomyces виробляє речовину, яка може використовуватися як ракетне паливо. Вчені переконують, що воно є не лише екологічно чистим, але й достатньо потужним.

Бактерії виробляють ракетне паливо
Паливо, вироблене бактеріями. Джерело: www.space.com

Бактерії, що виробляють ракетне паливо

Вчені з Об’єднаного інституту біопалива США заявляють, що змогли отримати від бактерій роду Streptomyces речовину, що може використовуватися як паливо для космічних ракет. Вона називається метиловим ефіром поліциклопропанових жирних кислот, або скорочено POP-FAME.

Дослідження, що призвели до відкриття бактерій, що виробляють ракетне паливо, розпочалися з вивчення речовин, котрі мають кільця з трьох атомів вуглецю. У 1980-ті ці речовини були відомі як результат життєдіяльності деяких бактерій. Вчені проаналізували геном S. roseoverticillatus і змогли відкрити речовину під назвою джавсаміцин.

Ця речовина виявилася ефективним протигрибковим препаратом, і дослідники почали вивчати інші бактерії роду Streptomyces. В результаті були знайдені бактерії S. albireticuli, які виробляли невелику кількість POP-FAME. Завдяки генетичним маніпуляціям вченим вдалося навчити їх продукувати її у достатній кількості.

Бактерії Streptomyces
Культура бактерій роду Streptomyces. Джерело: Pablo Morales-Cruz

Чи стане революційним нове ракетне паливо

Чи буде нове паливо справді вартим свого виробництва — питання дискусійне. Його головною перевагою називають екологічну чистоту. Але за цим параметром воно, як і всі вуглеводні, програє рідкому водню, який під час реакції з киснем утворює звичайну воду.

Проте автори дослідження резонно зазначають, що для того, аби отримати екологічно чистий водень, треба на Землі використати купу дуже неприємних речовин, які його переваги зводять на нуль. А для того, аби отримати POP-FAME, достатньо просто «згодувати» бактеріям органічні відходи типу деревини чи побутового сміття. І екологічні експертизи будуть уже не такими страшними.

До того ж рідкий водень потребує встановлення на ракеті кріогенного обладнання, а POP-FAME — ні. Через це ракета на ньому буде мати більший відносний запас палива. Також вчені сподіваються, що нова речовина даватиме при згоранні більшу кількість енергії. Це пов’язано з молекулярною структурою POP-FAME. Вона містить до семи триатомних кілець. На думку вчених, вони створюють величезну внутрішню напругу, яка під час реакції з киснем перейде у теплову енергію, що прискорюватиме молекули.

Крім того, структура молекул дозволяє речовині достатньо легко стискатися. Через це у тому ж об’ємі можна отримати більшу масу палива, а отже й більший запас енергії. Якщо ракету на цьому паливі вдасться реалізувати, то вона справді може стати невеличким, але проривом у космічній галузі.