Уся органіка в Сонячній системі має спільне походження

Вчені знайшли на кометі Чурюмова-Герасименко чималу кількість органічних речовин. Її хімічний склад виявився ідентичним до рідкої складової метеоритів та кілець Сатурна.

Комета Чурюмова-Герасименко
Комета Чурюмова-Герасименко. Джерело: www.cometchaser.de

Органіка у кометі Чурюмова-Герасименко

Вчені з Університету Берна дослідили хімічний склад комети Чурюмова-Герасименко. Для цього вони використали дані, отримані приладом ROSINA-DFMS, що розміщений на борту космічного апарата Rosetta. Цей інструмент являє собою мас-спектрограф з подвійним фокусуванням, здатний бачити іони та нейтральні молекули.

Апарат перебував на відстані приблизно 200 м від поверхні цього небесного тіла, тож йому вдалося проаналізувати велику масу газопилових викидів, які активізуються у міру того, як комета Чурюмова-Герасименко наближається до Сонця. Результати цих досліджень показали присутність несподівано широкого спектра органічних речовин.

На кометі Чурюмова-Герасименко є нафталін. Це не лише те, з чого багато хто дістає мрії про імперську велич, але й важливий компонент біологічних процесів. Також тут чимало циклічних вуглеводнів. Наприклад, учені ідентифікували бензойну кислоту, яка широко використовується для створення запахів.

Органіка з комети
Органіка на кометі Чурюмова-Герасименко. Джерело: Universtiy of Bern

Однак комета Чурюмова-Герасименко не тільки цікаво пахне. На ній присутній широкий спектр речовин з так званою пребіотичною активністю. Простіше кажучи, саме з них починається синтез тих молекул, які здатні еволюціонувати. Наприклад, тут є формальдегід. І усе разом це свідчить на користь теорії, що саме комети колись могли занести компоненти життя на Землю.

Спільне походження всіх органічних молекул

Значно важливішим є те, що комети зберігають всередині себе хімічну композицію, яка була властива Сонячній системі на початку її існування. Тому дуже цікавим виявилося порівняння знайденої органіки з іншими зразками речовини з космосу.

Зокрема виявилося, що отримана композиція майже ідентична до розчинної органічної складової метеоритів. Вона дуже нагадує ту, що знайшов апарат Cassini у внутрішній частині кілець Сатурна.

Усе це свідчить про те, що в часи, коли Сонячна система являла собою газопиловий диск навколо новонародженого Сонця, у ньому вже була присутня органіка. Це добре узгоджується з теорією, що синтез таких речовин може відбуватися у відкритому космосі.

Навіть більше, органічні речовини у хмарі були розподілені відносно нерівномірно. Не було окремих областей, де їхній синтез проходив би незалежно. Тобто уся органіка у Сонячній системі має спільне походження.