Складні органічні молекули можуть формуватись у космосі

Вчені дійшли висновку, що пептидні молекули можуть формуватися безпосередньо в космічному просторі за відсутності атмосфери та рідкої води. Ці молекули займають проміжне положення між простими органічними сполуками та білками.

Пептиди та інші молекули у космосі
Пептиди та інші молекули в космосі. Джерело: www.universetoday.com

Як пептиди утворюються у космосі

Нещодавно вчені дійшли висновку, що у космічному просторі за межами землеподібних планет можуть формуватися значно складніші молекули, ніж вважалося досі. Зокрема у статті, опублікованій у Nature Astronomy показано шлях, яким на поверхні космічного каміння можуть синтезуватися пептиди.

Дослідники звернули увагу, що на поверхні силікатів навіть в умовах космічного холоду та вакууму можуть утворюватися шари криги. До цих шарів починають прилипати атому вуглецю, які розсіяні у космосі. Поступово вони вступають у реакцію з киснем і воднем та утворюють амінокетени.

У свою чергу, амінокетени починають взаємодіяти між собою. Поступово ланцюжки органічних молекул стають все довшими, поки не утворюються пептиди. Раніше такі експерименти в лабораторії не проводилися. Нові ж дослідження вдалося підтвердити експериментально.

Органіка у космосі

Досі слідів пептидів у міжпланетному просторі знайдено не було. Але простіші органічні молекули там реєстрували вже неодноразово. Спочатку це були метан і чадний газ, потім було відкрито амінокислоти, з яких на Землі складаюься білки. Наступним кроком до більш складних молекул мають бути саме пептиди. Якщо виявиться, що вони дійсно здатніформуватися за межами планет, то це багато чого пояснить у походженні життя. Самі по собі ці молекули з ним не пов’язані. Але якщо вони у готовому вигляді потраплять з космосу на планету, де вже виникли самовідтворювані структури, це може значно прискорити процес появи бактерій і початок звичного для нас процес еволюції.

За матеріалами: www.universetoday.com