Пуск SLS перенесуть через проблеми з двигуном

Під час проведення тестів надважкої ракети SLS інженери космічного центру ім. Кеннеді виявили несправності у контролері одного з двигунів RS-25, встановлених на першому ступені носія. Керівництво NASA вирішило замінити його на інший агрегат. Це означає, що пуск SLS відбудеться не раніше весни 2022 року та призведе до чергової затримки термінів реалізації програми Artemis.

Збирання ракети SLS. Джерело: NASA/Kim Shiflett

Перший ступінь SLS оснащений чотирма двигунами RS-25. Спочатку вони були розроблені для потреб програми Space Shuttle. Кожен космічний корабель мав три таких двигуни. Після завершення польоту вони знімалися з «човника» та переміщалися до контрольного центру для огляду та заміни всіх необхідних компонентів. Загалом за весь час програми на шатлах літало 46 двигунів цього типу.

Після припинення польотів багаторазових кораблів було ухвалене рішення використовувати RS-25 для нового носія SLS. Його перший ступінь оснащений чотирма модифікованими силовими агрегатами. Після запуску вони працюватимуть упродовж 8,5 хвилин, створюючи сумарну тягу майже 840 тс. Оскільки SLS є одноразовою ракетою, двигуни використовують лише раз.

Двигун RS-25, встановлений на першому ступені ракети SLS. Джерело: NASA

У березні 2021 року NASA здійснила успішне пропалення першого ступеня SLS, що імітує орбітальний запуск носія. Після цього його перевезуть на мис Канаверал для підготовки до місії Artemis I. У її межах SLS має відправити до Місяця безпілотний корабель Orion. Він проведе 26 днів у космосі (зокрема шість діб на ретроградній селеноцентричній орбіті), після чого повернеться на Землю.

Ще донедавна запуск місії Artemis I був призначений на середину лютого 2022 року. Але тепер до цієї дати доведеться додати від двох до шести тижнів. Саме стільки часу знадобиться інженерам, щоб замінити контролер. А це означає, що навіть у найкращому разі пуск SLS відбудеться не раніше березня квітня 2022 року.

За матеріалами https://blogs.nasa.gov