MRO опублікував дивовижну 5,6-гігапіксельну карту Марса

Вчені по-новому поглянули на Марс завдяки багатоколірній карті роздільною здатністю у 5,6 гігапікселів. Мапа, що охоплює 86% поверхні Марса, показує розподіл десятків ключових мінералів на його поверхні. Так дослідники можуть краще зрозуміти минуле Червоної планети та визначити пріоритети регіонів, які потребують глибшого вивчення.

Глобальна карта створена орбітальним апаратом NASA Mars Reconnaissance Orbiter
Ця глобальна карта була створена орбітальним апаратом NASA Mars Reconnaissance Orbiter за допомогою CRISM. Жовтий квадрат вказує на область Марса Nili Fossae. Авторство: NASA/JPL-Caltech/JHU-APL

Перша частина цієї нової карти, оприлюднена системою планетних даних NASA, містить 51 тисячу зображень, кожне з яких представляє «смугу» довжиною 540 км і завширшки 10 км. Упродовж року буде опублікована повна карта, що охоплюватиме видимі довжини хвиль та матиме вдвічі більшу просторову роздільну здатність. Ця публікація завершить одне з найповніших досліджень поверхні Марса, які коли-небудь проводилися.

Досягнення MRO та приладу CRISM

Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) картографує мінерали на Червоній планеті вже протягом 16 років за допомогою компактного розвідувального спектрометра для Марса (CRISM).

Шість видів області Марса Nili Fossae
Шість видів області Марса Nili Fossae, зроблених компактним розвідувальним спектрометром (CRISM), одним з інструментів на борту Mars Reconnaissance Orbiter NASA. Авторство: NASA/JPL-Caltech/JHU-APL

Детектор CRISM бачить довжини хвиль у видимому та інфрачервоному діапазонах. Завдяки цьому команда MRO створила карти мінералів з високою роздільною здатністю, які містять дані про формування марсіанської кори, а також про те, де і як вона була змінена водою. Ці карти мають вирішальне значення для розуміння вченими, як озера, струмки та підземні води формували планету мільярди років тому.

NASA також використовувала карти CRISM для вибору місць посадки для космічних кораблів. До прикладу, прилад допоміг обрати кратер Єзеро як місце, куди дістався марсохід NASA Perseverance для вивчення давньої річки у цій місцевості.

Нагадаємо, що раніше MRO зазнімкував приголомшливе явище на Марсі.

За матеріалами JHUAPL