Апарат MRO зазнімкував приголомшливе явище на Марсі

Найпотужніша камера, яку коли-небудь надсилали на іншу планету, зняла зворушливу картину химерного весняного явища на Марсі. У цю пору року поверхня Червоної планети покривається драматичними яскравими віялами сухого льоду, що вириваються з-під поверхні у полярних регіонах.

Незвичайний рельєф з льодом, що виривається з-під поверхні
Незвичайний рельєф з льодом, що вибухами виривається з-під поверхні. Фото: NASA/JPL-CALTECH

Цей інопланетний візерунковий ландшафт був знятий за допомогою фотокамери з високою роздільною здатністю (HiRISE) на борту орбітального апарата Mars Reconnaissance Orbiter. Незвичайний рельєф утворений сухим льодом, що вмерз у ґрунт у високих широтах планети. На початку весни, коли лід безпосередньо перетворюється з твердого стану на газоподібний (сублімація), він виривається з-під поверхні, від чого вона буквально «вибухає», утворюючи блакитні візерунки на тлі тріщин.

Mars Reconnaissance Orbiter

Зображення HiRISE показало опади від цих крижаних вибухів, що розносяться вітрами у різних напрямках. Коли частинки льоду опадають, вони залишають ці характерні віялові блакитні візерунки на поверхні. Деякі отвори створюють кілька різних смуг, що показують напрямок вітру в різний час.

Mars Reconnaissance Orbiter вперше прибув на Марс 2006 року і завдяки HiRISE зробив багато приголомшливих знімків цих полігональних полярних областей. Крім того, вдосконалена камера зробила знімки інших дивних марсіанських об’єктів та навіть марсоходів NASA на поверхні.

Нагадаємо, що раніше Perseverance став свідком рою «пилових дияволів».