Землю з відстані 6000 км зазнімкувала камера розміром 2 мм

Нове зображення Землі може здатися не надто виразним та захопливим на перший погляд. Але, якщо зрозуміти деталі, ви будете зачаровані цією світлиною.

Погляд на Землю через 2 мм об'єктив
Погляд на Землю через 2 мм об’єктив. Фото: ESA

Знімок нашої планети був зроблений із висоти близько 6 тис. км за допомогою дуже маленької камери, яка за розміром прирівнюється до ребра 20-євроцентової монети, тобто всього 2,14 мм.

Ця крихітна камера встановлена на супутнику TRISAT-R CubeSat Європейського космічного агентства (ESA). Її об’єктив виконаний із прозорого боросилікатного скла, що захищає від радіації та космічних променів. Об’єктив кріпиться безпосередньо до датчика зображення, роздільна здатність якого складає 320 x 320 пікселів.

Керівник проєкту TRISAT-R Ізток Крамбергер з університету Марібора (Словенія) пояснює, що ця камера змогла зазнімкувати Землю з відстані кілька тисяч кілометрів.

Супутник TRISAT-R є другою космічною місією Словенії. Запущений минулого року європейською ракетою-носієм Vega-C, він вийшов на орбіту з апогеєм 6 тис. км, яка пролягає через іоносферу та внутрішній радіаційний пояс Ван Аллена.

TRISAT-R CubeSat
Кришка TRISAT-R CubeSat розміром 10 x 10 см. У центрі камери ви можете побачити об’єктив 2 x 2 мм, який має кут огляду 120 градусів. Лінза виготовлена ​​з прозорого боросилікатного скла, що забезпечує стійкість до радіаційного випромінювання, та встановлюється безпосередньо на датчик зображення знизу, що забезпечує роздільну здатність у 320 x 320 пікселів

Отримане зображення має низьку роздільну здатність, оскільки ці мініатюрні камери не призначені для детального вивчення поверхні Землі. Супутник використовує їх разом із магнітними стрижнями для контролю свого положення у просторі.

Головна мета команди — зафіксувати приклади «ефекту чорного Сонця» (Black Sun effect), поширеної проблеми цифрових зображень на Землі. Це коли пікселі стають перенасиченими, через що надзвичайно яскраві області здаються темними. «Ми досягли успіху в цих дослідженнях, але нам також пощастило отримати подібні зображення», — додає Ізток Крамбергер.

Важливо зазначити, що «ефект чорного Сонця» також спостерігається на зображеннях космічного телескопа James Webb, де процесори обробки зображень виправляють чорну центральну область яскравих зір білими пікселями.

Раніше ми повідомляли про те, як Lucy показала приголомшливий вид на Землю з відстані 620 тис. км.

За матеріалами esa.int