Знайдені залишки протогалактики у центрі Чумацького Шляху

Астрономи виявили популяцію з мільйонів зір у центрі Чумацького Шляху. Вона являє собою залишки стародавньої протогалактики, яка стала основою для нашої зоряної домівки.

Чумацький Шлях в уявленні художника. Джерело: NASA

Чумацький Шлях почав формуватися приблизно 12,5 млрд років тому, коли кілька великих зоряних скупчень та згустків газу з’єдналися у протогалактику. Надалі вона пройшла через низку злиття й зіткнень з іншими галактиками, поки, нарешті, не набула нинішнього вигляду.

Багато вчених давно підозрювали, що у центрі Чумацького Шляху все ще можна знайти сліди цієї вихідної протогалактики. Міжнародна команда дослідників поставила за мету перевірити це припущення. Для цього вони звернулися до архіву даних телескопа Gaia. Їх цікавили найстаріші зорі в ядрі нашої галактики, що характеризуються винятково низькою металевістю (концентрацією елементів важчими за водень та гелій), яка не перевищує 3% від сонячної.

Потім вчені проаналізували розподіл цих зір. Відкинувши ті світила, орбіти яких проходять через гало Чумацького Шляху, у них залишилася вибірка з 18 тисяч стародавніх світил. Під час подальшого моделювання астрономи дійшли висновку, що вони входили до складу протогалактики, діаметр якої досягав 18 тисяч світлових років, а маса у 50 — 200 млн разів перевищувала масу Сонця.

На думку дослідників, це і є оригінальне ядро ​​Чумацького Шляху. Вони зумовлюють це компактністю давньої протогалактики. Це говорить про те, що з моменту формування, її мало що бентежило. Безумовно, надалі інші протогалактики стикалися з Чумацьким Шляхом, збільшуючи його масу. Але вони не досягали ядра і воно змогло зберегти первозданну форму.

Раніше ми писали про те, як астрономи створили карту розподілу пилу у Чумацькому Шляху.

За матеріалами https://www.sciencenews.org