Супутник сфотографував Аризонський кратер

Це зображення, отримане супутником Landsat 8, охоплює, здавалося б, непримітну ділянку пустелі у штаті Аризона. Але якщо придивитися, то в лівій верхній частині зображення можна побачити невелике кругле утворення. Це ні що інше, як знаменитий Аризонський метеоритний кратер, також відомий як кратер Баррінджер.

Місцевість навколо Аризонського кратера. Джерело: NASA

Аризонський кратер є найвідомішим імпактним утворенням на Землі. Це пов’язано з його відносною молодістю. Вважається, що він утворився близько 50 тис. років тому, тож ерозія та тектонічні процеси не встигли його зруйнувати. Діаметр кратера сягає 1200 м, глибина — 170 м, а вал підіймається на 45 м над навколишньою поверхнею.

Згідно з розрахунками, тіло, що утворило кратер, мало розмір близько 50 м і складалося в основному з заліза та нікелю. Коли метеорит упав, вивільнилася енергія, еквівалентна вибуху 150 мегатонн ТНТ.

Аризонський кратер. Джерело: NASA

Місцеві племена давно знали про існування кратера (навколо нього виникло багато легенд і переказів) і активно використовували металеві фрагменти метеорита для власних цілей. Але перші вчені дослідили його лише в 1891 році. Тільки пізніше було доведено, що він утворився в результаті падіння небесного тіла.

За матеріалами: https://earthobservatory.nasa.gov