Астролюбитель відкрив невідому галактику

Астрономія досі залишається однією з небагатьох наук, де непрофесіонали все ще відіграють важливу роль і можуть робити гучні відкриття. Під час спостережень неба любителі астрономії періодично знаходять раніше невідомі астероїди та комети. Також не можна забувати й про астроентузіастів — людей, які переглядають викладені у відкритий доступ дані оглядів неба та знімки, знаходячи на них те, що не помітили вчені.

Астролюбитель. Джерело: IStock

Італійця Джузеппе Донатієлло саме можна зарахувати до останньої категорії. Під час вивчення даних небесного огляду DESI він звернув увагу на невідомий об’єкт у сузір’ї Риб і припустив, що це карликова галактика. Далі він повідомив про свою знахідку вченим з Інституту астрофізики Андалусії. Вивчивши представлені астрономом-любителем дані, вони вирішили провести зйомку об’єкта, залучивши для цієї мети встановлений на Канарських островах 3,58-метровий телескоп Galileo.

Знімки Galileo підтвердили, що Донатієлло справді вдалося відкрити раніше невідому карликову галактику. Вона отримала позначення Pisces VII/Tri III. Наразі астрономи мають дві основні версії її природи. Згідно з першою, вона є ізольованою карликовою галактикою. За другою — супутником галактики Туманність Трикутника (M33).

Знімки галактики Pisces VII/Tri III Джерело: David Martínez-Delgado, et al

Якщо Pisces VII/Tri III справді ізольована, то це тьмяний подібний об’єкт, знайдений астрономами. Якщо вона є супутником M33, її існування допоможе усунути невідповідності між теоріями формування галактик і результатами реальних спостережень.

Варто зазначити, що це далеко не перша знахідка Джузеппе Донатієлло. У минулому йому вже вдавалося знайти кілька планетарних туманностей та карликових галактик. Одна з них навіть була названа на його честь.