Астрономи створили анімацію міжзоряного пилу в Чумацькому Шляху

Дані з місії Європейського космічного агентства Gaia вчені використали для створення анімації для моделювання розподілу пилу усередині Чумацького Шляху в межах проєкту EXPLORE. Створена анімація показує контури Галактики, яка набуває форми, коли ми дивимося на неї із Землі.

«Хмари пилу пов’язані з утворенням і загибеллю зір, тому їхній розподіл розповідає нам історію про еволюцію галактик. Карти також важливі для космологів у виявленні регіонів, де немає пилу, які розкривають нам безперешкодний огляд Всесвіту за межами Чумацького Шляху, наприклад, щоб проводити глибокі спостереження за допомогою Hubble або нового James Webb», — пояснив Нік Кокс, координатор проєкту EXPLORE.

Анімація зображує поступове накопичення пилу від Землі на відстань до 13 тисяч світлових років у напрямку до галактичного центру, або приблизно 10% загальної відстані через Чумацький Шлях. Анімація дає змогу легко побачити, наскільки міжзоряний пил зосереджений уздовж галактичної площини. Крім того, показано два «вікна» у Всесвіт: одне — вище і одне під галактичною площиною.

Щоб створити цю анімацію, дослідники використовували інструменти, які є частиною набору програм, призначених для підтримки досліджень зір, галактик і Місяця. Ці інструменти поєднують дані місії Gaia та 2MASS All Sky Survey.

«Найсучасніше машинне навчання та візуальна аналітика можуть значно підвищити наукову віддачу та відкриття для космічних наукових місій. Але їхнє використання все ще є відносно новим у галузі астрономії. З постійним потоком свіжих даних, таких як нещодавній третій випуск Gaia у червні 2022 року, у нас стає все більше інформації для вивчення, яку люди не зможуть обробити за все своє життя», — пояснив Альберт Зійлстра з Університету Манчестера та проєкту EXPLORE.

Раніше ми повідомляли про те, що у Чумацькому Шляху можуть існувати чотири злі цивілізації.

За матеріалами Royal Astronomical Society