Як довго летіти до Місяця на космічному кораблі?

Після успішної місії Artemis I, яка була здійснена наприкінці 2022 року, NASA почала споряджати наступні Artemis II, III та IV. Перша місія була безпілотною, друга має на меті обліт супутника з екіпажем, а вже третя та четверта — висадити людей на поверхні Місяця після 50-річної паузи. Але скільки часу потрібно астронавтам, щоб дістатися супутника Землі?

Як далеко Місяць?

Місяць не має фіксованої відстані від Землі. Наш природний супутник періодично то наближається до планети, то віддаляється від неї. У найближчій точці (перигеї) Місяць перебуває на відстані 363 104 км від Землі, а в найвіддаленішій (апогеї) — на відстані 405 696 км. З огляду на ці вимірювання, середня відстань між Землею та Місяцем становить близько 384 400 км.

Orion – це космічний корабель NASA для дослідження глибокого космосу
Космічний корабель NASA Orion доставить астронавтів із Землі на Місяць та поверне додому в межах місії Artemis. Авторство: Lockheed Martin

Еліптична природа орбіти Місяця відносно Землі — це лише один із багатьох факторів, які вчені мають враховувати під час планування польотів.

Скільки часу потрібно, щоб дістатися Місяця?

Важко дати точну відповідь на питання, скільки часу потрібно, щоб дістатися Місяця. Але в середньому політ займає трохи більш ніж три дні. Є безліч факторів, які потрібно враховувати, включаючи зміну відстані між нами та Місяцем, траєкторію зльоту, пілотований чи безпілотний корабель, вибір силової установки, а також те, чи буде він приземлятися, виходити на орбіту або пролітати повз неї.

Під час програми NASA Apollo найшвидшою місією був політ Apollo 8, якому знадобилося 69 годин і 8 хвилин, щоб вийти на навколомісячну орбіту. Остання місія з висадки на Місяць — Apollo 17 — досягла Місяця за 86 годин і 14 хвилин.

Космічний корабель Orion
Космічний корабель Orion. Ілюстрація: ESA

У 2022 році безпілотному апарату Artemis I знадобилося п’ять днів, щоб досягти орбіти Місяця. Подорож на супутник Землі стала повільнішою за роки. Це пов’язано з тим, що ми відійшли від прямої траєкторії польоту, щоб заощадити на паливі.

Скільки часу зайняв політ на Місяць у 1969 році?

Політ Apollo 11 у 1969 році зайняв у астронавтів Ніла Армстронга, Базза Олдріна і Майкла Коллінза 75 годин і 49 хвилин, щоб дістатися до Місяця і висадитися на ньому. Це трохи більш ніж три дні. Саме стільки часу їм знадобилося для того, щоб фактично приземлитися на супутнику, а не просто вийти на його орбіту.

А якщо врахувати загальний середній час повної місії Apollo, включно з досягненням орбіти нашого супутника, висадкою на Місяці та поверненням на Землю, то вона займає близько 8 днів. Ось повний список місій Apollo до Місяця та їхня тривалість:

• Apollo 8: 69 годин 8 хвилин (1968)
  • Apollo 10: 75 годин 55 хвилин (1969)
  • Apollo 11: 75 годин 49 хвилин (1969)
  • Apollo 12: 83 години 25 хвилин (1969)
  • Apollo 13: 76 годин (1970)
  • Apollo 14: 81 година 56 хвилин (1971)
  • Apollo 15: 78 годин 31 хвилина (1971)
  • Apollo 16: 74 години 28 хвилин (1972)
  • Apollo 17: 86 годин 14 хвилин (1972)

Скільки часу потрібно зонду, щоб дістатися Місяця?

Цікаво те, що міжпланетний зонд може дістатися Місяця приблизно за 8,5 години. До прикладу, зонду New Horizons знадобилося 8 годин і 35 хвилин, щоб досягти Місяця. Звісно, його мета була не наш супутник, а просто проліт його орбіти, щоб потім досягти Плутона через дев’ять років — у 2015-му.

Ілюстрація апарату New Horizons
Ілюстрація апарата New Horizons

Однак іншим зондам може знадобитися набагато більше часу, щоб досягти Місяця. Цей час залежить від різних факторів. Зокрема, від використаного палива. Наприклад, зонду ESA Smart-1 у 2003 році знадобився один рік і шість тижнів, щоб дістатися Місяця. Причиною такої повільної швидкості стало використання електро-іонного двигуна, який витратив лише 82 кг ксенонового палива.

Раніше ми розповідали про те, що можна побачити на Місяці.

За матеріалами sciencefocus.com.