Китайська орбітальна станція «Тяньгун» зіткнулась із космічним уламком

Члени екіпажу китайської космічної станції «Тяньгун» успішно завершили ремонтні роботи після того, як космічне сміття пошкодило орбітальний форпост та спричинило часткове вимкнення електроенергії на об’єкті. Про наслідки інциденту повідомили на пресконференції в середу представники Китайської агенції пілотованих космічних польотів (CMSA).

Тяньгун
Китайська космічна станція «Тяньгун». Фото: news.cn

Удар космічного сміття пошкодив силові кабелі, пов’язані з сонячними панелями основного модуля. Для їхнього ремонту тайконавти були вимушені вийти у відкритий космос, тому повернення на Землю було відтерміноване. Тепер екіпаж має повернутися 30 квітня після передачі управління станцією новому екіпажу «Шеньчжоу-18».

Наразі CMSA працює над оптимізацією процедур попередження й уникнення зіткнень у космосі. У межах подальших заходів із підвищення безпеки астронавти використають роботизовану руку-маніпулятор із вбудованою камерою високої чіткості, щоб оглядати зовнішній стан станції та перевірити наявність будь-яких ударів і проаналізувати механізм зіткнення з невеликими уламками.

Китайська космічна станція обертається на орбіті на висоті близько 450 км над Землею — на 50 км вище Міжнародної космічної станції. Це означає, що обидва об’єкти перебувають на низькій навколоземній орбіті, де існує найбільше небезпечного космічного сміття.

Космічне сміття складається зі списаних супутників, відпрацьованих частин ракет і величезної кількості крихітних фрагментів, що утворилися в результаті випадкових зіткнень цих об’єктів. Вони рухаються навколо Землі з величезною швидкістю, і тому будь-яке зіткнення з будь-якою космічною станцією може завдати їй серйозної шкоди.

Оператори обох космічних станцій мають системи для моніторингу великих уламків сміття. У разі небезпеки орбітальний форпост тимчасово знижує або підвищує свою орбіту, щоб уникнути зіткнення.

Під час драматичного інциденту в 2021 році члени екіпажу на борту МКС отримали наказ сховатися у своїх космічних кораблях, коли хмара небезпечного космічного сміття, створена російським протиракетним випробуванням, яке знищило старий супутник, наблизилася до станції на небезпечну відстань. На щастя, МКС вдалося уникнути пошкоджень, і екіпаж зміг повернутися до виконання своїх обов’язків.

Раніше ми повідомляли про те, як на МКС вистрілили сміттєвою гарматою.

За матеріалами news.cn