На МКС вистрілили сміттєвою гарматою: відео

Навіть астронавтам на Міжнародній космічній станції (МКС) доводиться виносити сміття. Традиційно відходи з МКС просто складують у вантажний космічний корабель, який доставляє астронавтам провізію та обладнання, а потім залишається пристикованим, поки не заповниться сміттям. Згодом вантажне судно відділяють та відправляють згорати в атмосфері. Таким чином, без космічного корабля утилізація ускладнюється. Але тепер в екіпажу станції є новий спосіб позбутися сміття — вистрілювати ним зі шлюзу.

шлюз Bishop
Сміттєвий шлюз Bishop. Фото: Nanoracks

У новій системі утилізації сміття використовується шлюз під назвою Bishop, який є частиною комерційного модуля, доданого до станції у 2020 році. Компанія Nanoracks, яка побудувала модуль, разом із Thales Alenia Space та Boeing стежила за викидом сміття зі шлюзу. Тест, проведений минулого тижня, був записаний на відео та надісланий Nanoracks.

Коли сміття покидає шлюз, воно згорає в атмосфері, тому це не посилить проблему засмічення орбіти. Сміття поміщається у спеціальний контейнер, розрахований на 270 кг відходів. Потім він «вистрілюється» у напрямку Землі, де повністю згоряє у верхніх шарах атмосфери.

«Збір відходів у космосі є давньою й інтимною проблемою на борту МКС. Чотири астронавти генерують до 2500 кг сміття на рік, або близько двох сміттєвих баків на тиждень. У той час, коли все більше людей живуть і працюють у космосі, це критично важлива функція», — сказав Купер Рід, керівник програми Bishop Airlock у Nanoracks.

Є надія, що такий метод утилізації сміття буде ефективнішим. Астронавтам не треба буде чекати чергове вантажне судно для завантаження його відходами.

Нагадаємо, що астронавти на орбіті за шість місяців старішають на 20 років.

Приєднуйтесь: https://t.me/ ustmagazine