Nanoracks проведе експеримент з різання металу на орбіті

Компанія Nanoracks оголосила про намір провести експеримент під назвою Mars Outpost Demo-1, метою якого є відпрацювання технології різання металу у відкритому космосі. Він відбудеться у межах місії Transporter 5, запуск якої запланований на 25 травня.

Різання металу в космосі

Спочатку експеримент Mars Outpost Demo-1 мав відбутися ще 2020 року, але згодом він кілька разів був перенесений. У результаті для його реалізації була обрана місія Transporter 5, у межах якої ракета Falcon 9 виведе на сонячно-синхронну орбіту кілька десятків малих космічних апаратів, наданих різними замовниками.

Експеримент Mars Outpost Demo-1. Джерело: Nanoracks

Одна з основних особливостей майбутнього експерименту полягає в тому, що він буде здійснений на самій ракеті. Для нього залучать прикріплений до другого ступеня Falcon 9 мініатюрний маніпулятор (наданий компанією Maxar), оснащений пилою, яка швидко обертається. Він повинен буде розпиляти три тестових зразки, які складаються з того ж металу, що і верхній ступінь ракети Vulcan.

Загалом експеримент триватиме менш як 10 хвилин. Надалі маніпулятор згорить у земній атмосфері разом із другим ступенем Falcon 9. Зазвичай, вони зводяться з орбіти через кілька годин після запуску.

Переобладнання верхніх ступенів ракет

Експеримент Mars Outpost Demo-1 здійснюється Nanoracks у співпраці з Voyager Space. Вони входять до складу групи компаній, що отримали контракт NASA на попередню розробку дизайну комерційної орбітальної станції.

Переобладнаний на житловий модуль верхній ступінь ракети (концепт). Джерело: Nanoracks

У найближчому майбутньому Nanoracks планує створити систему під назвою Mission Extension Kit. За задумом конструкторів, її можна буде використовувати для переобладнання відпрацьованих верхніх ступенів ракет задля їхнього подальшого використання як вантажних та наукових платформ або житлових модулів. Успіх експерименту Mars Outpost Demo-1 дозволить компанії зробити перший крок у цьому напрямку.

За матеріалами https://spaceflightnow.com