Космічне сміття спотворило світлину з МКС

Перебування на Міжнародній космічній станції (МКС) може дарувати астронавтам як позитивні, так і негативні враження. Втім, без жартів теж не обходиться.

Астронавт JAXA Сатоші Фурукава сфотографував сумку із інструментами під час спроби зазнімкувати гору Фудзі в Японії з борту Міжнародної космічної станції
Астронавт JAXA Сатоші Фурукава сфотографував сумку з інструментами під час спроби зазнімкувати гору Фудзі в Японії з борту Міжнародної космічної станції. Фото: NASA/JSC

Міжнародний екіпаж Crew-7, який повернувся на Землю на кораблі SpaceX Crew Dragon, провів пресконференцію, у якій розповів про свій досвід перебування на навколоземній орбіті протягом пів року. У калейдоскопі неймовірних вражень вони згадали один веселий момент. Астронавт Японської агенції аерокосмічних досліджень Сатоші Фуракава був здивований фотографічною помилкою, зробленою під час перебування на МКС.

«Ми обідали чи вечеряли, а Сатоші був у модулі Cupola і фотографував у вільний час. Він повернувся і сказав: «Ну, ви знаєте, мені дуже, дуже шкода. Але я сам зробий цю світлину». Ми спершу були дуже збентежені, адже не розуміли, у чому річ. Потім виявилося, що Сатоші намагався сфотографувати гору Фудзі, але випадково на знімку опинилася загублена сумка з інструментами», — розповів командир місії, астронавт Європейської космічної агенції Андреас Могенсен.

Це не перший випадок, коли астронавти гублять сумки з інструментами. Очевидно, що вона випала під час виходу у відкритий космос, який виконали співробітниці NASA Джасмін Могбелі та Лорал О’Хара. Як повідомляв EarthSky, тепер це космічне сміття кружляє навколо Землі. До речі, сумка виявилась достатньо яскравою, щоб її можна було помітити із Землі. Ще цікавіше, що інструментальній сумці надали орбітальний номер 58229 / 1998-067WC, і вона все ще відстежується, коли перебуває в нашій обсерваційній зоні.

Утім, Могенсен пояснив, що втрата інструментальної сумки була помилкою, якої може припуститися будь-хто на борту МКС.

Ми розуміємо, що світлина гори Фудзі з космосу подарувала б справді неперевершені враження. Проте фотознімок помилково втраченої орбітальної сумки з інструментами є більш символічним, адже людині властиво помилятися, від промаху не застраховані навіть професіонали найвищого рівня.

Раніше ми повідомляли про те, як українцям розповіли про небезпеку космічного сміття.