199 днів у космосі: екіпаж Crew-7 успішно повернувся на Землю

Четверо астронавтів місії SpaceX Crew-7 успішно повернулися на Землю 12 березня. Таким чином екіпаж завершив своє піврічне перебування на МКС — його замінила команда Crew-8, яка прибула на орбітальний форпост минулого тижня.

Crew Dragon Endurance
Обгорілий корпус космічної капсули Crew Dragon Endurance. Фото: SpaceX

Капсула Crew Dragon Endurance із Crew-7 приводнилась о 17:30 за київським часом біля узбережжя Флориди. Рятувальники прибули до капсули приблизно через три хвилини, кожен їхній крок фіксувався тепловізорами. Досягнувши безпечного берега, астронавти вирушили у подорож до Космічного центру імені Джонсона NASA в Х’юстоні, де на них чекала зворушлива зустріч.

«Після більш ніж шести місяців перебування на орбіті на борту Міжнародної космічної станції учасники місії SpaceX Crew-7 успішно повернулися на Землю. Цей багатонаціональний екіпаж продемонстрував об’єднувальну силу космосу. Разом ми можемо досягти більшого, дізнатися більше і прокласти шлях для амбітних місій на Місяць, Марс і далі — і все це заради добробуту людства на Землі», — оголосив адміністратор NASA Білл Нельсон.

Endurance
Спуск капсули Crew Dragon Endurance на парашутах. Фото: SpaceX

Екіпаж Crew-7, який складався з астронавтів NASA Жасмін Могбелі, Андреаса Могенсена з Європейського космічного агентства, Сатоші Фурукави з Японської агенції аерокосмічних досліджень і Костянтина Борисова, космонавта «Роскосмосу», провів 199 днів на низькій навколоземній орбіті. Старт місії за допомогою ракети-носія Falcon 9 відбувся 26 серпня 2023 року з Космічного центру NASA імені Кеннеді у Флориді. 11 березня астронавти розпочали повернення додому.

За даними NASA, міжнародний екіпаж під час своєї місії подолав вражаючу відстань у 135,8 млн км, здійснивши 3184 оберти навколо Землі. Кульмінація польоту екіпажу Crew-7 знаменує собою важливу віху для Програми комерційних польотів NASA. Коли космічний корабель приземлився, екіпаж NASA SpaceX Crew-8 вирушив у власну піврічну подорож, пристикувавшись до станції 5 березня і розпочавши чергову наукову експедицію.

Раніше ми повідомляли про те, як астронавтів Crew-8 у космосі супроводжував іграшковий песик.