Помилка у відкритому космосі: загублена сумка для інструментів перетворилася на супутник Землі

На навколоземній орбіті випадково з’явився новий штучний супутник. Ним виявилася сумка з інструментами, що вислизнула з рук однієї з астронавток. Трапилося це під час нещодавнього виходу Джасмін Могбелі та Лорал О’Хара за межі Міжнародної космічної станції (МКС). NASA ввічливо уникає називати ім’я відповідальної за втрату.

Вихід у відкритий космос
Вихід у відкритий космос астронавток NASA. Фото: NASA

Під час виходу у відкритий космос 1 листопада астронавтки займалися рутинними роботами на зовнішній поверхні орбітальної станції, коли сталася непередбачена помилка: сумка з інструментами відірвалася від їхнього обладнання та відлетіла в невідомому напрямку.

NASA
Фото астронавток: ліворуч — Лорал О’Хара, праворуч — Жасмін Могбелі. Джерело: NASA

На Землі сила тяжіння змусила б сумку впасти. Але якщо ви перебуваєте в умовах мікрогравітації, то ви навіть не відчуєте, як важкі інструменти просто тихо «тікають» від вас.

Літаючі інструменти на швидкості 28 тис. км/год

За інформацією EarthSky, сумка з інструментами наразі рухається навколо Землі зі швидкістю 28 тис. км/год, тобто вона кружляє навколо планети разом із МКС, але трохи вищою орбітою. Зрештою, кожен предмет на такій орбіті стає потенційно небезпечним. Через це сумку навіть додали до каталогу відомих штучних об’єктів у космосі за номером 58229/1998-067WC. Інструменти згодом помітили навіть астрономи-аматори: на нічному небі сумка має приблизно 6-ту зоряну величину, що дозволяє спостерігати її за допомогою бінокля чи невеликого телескопа за сприятливих умов.

Командир експедиції МКС-70 Андреас Могенсен з Європейського космічного агентства допомагає астронавтці NASA Джасмін Могбелі одягати скафандр у рамках підготовки до майбутнього виходу у відкритий космос. Фото: NASA

На щастя, сумка з інструментами, що зараз обертається навколо Землі, ймовірно, не становить прямої загрози для МКС або інших космічних апаратів, оскільки вона рухається на відносно великій висоті. Проте зростаюча кількість космічного сміття на навколоземних орбітах збільшує ризик його зіткнення з іншими об’єктами та може спричинити пошкодження.

Не перший випадок втрати інструментів

Загублені в космосі інструменти — не рідкість. Під час виходів у відкритий космос було втрачено близько півдюжини предметів. Найвідоміший випадок трапився у 2006 році, коли у астронавта вислизнув шпатель, який через чотири місяці спустився до щільних шарів атмосфери та згорів над Атлантикою.

Спостереження показують, що сумка з інструментами, ймовірно, залишиться на орбіті ще кілька місяців, перш ніж втратить висоту і врешті-решт згорить в атмосфері Землі. Поки ж вона продовжує «переслідувати» астронавток, які її загубили, нагадуючи про те, що в космосі навіть найдрібніша помилка може призвести до надзвичайних наслідків.

Раніше ми повідомляли про те, як знайти МКС у небі за допомогою смартфону.

За матеріалами gizmodo.com