МКС провела маневр ухилення від уламків російського супутника

Увечері 25 жовтня Міжнародна космічна станція (МКС) провела маневр ухилення від уламків. Двигуни пристикованих вантажних космічних кораблів «Прогрес» були увімкнені на п’ять хвилин та п’ять секунд. Це дало змогу станції уникнути зіткнення з космічним сміттям, яке могло б пошкодити форпост. NASA повідомила, що маневр зміни позиції у понеділок не вплинув на діяльність МКС.

МКС ухилилась від уламків
МКС ухилилась від уламків. Фото: NASA

Без маневру уламки пролетіли б у межах 5 км від станції, що було б занадто близько та створювало потенційну небезпеку зіткнення. Тому вирішили перемістити МКС на орбіту більшої висоти.

Порушником спокою екіпажу виявились залишки підірваного російського супутника «Космос 1408». Це небезпечне ракетне випробування 2021 року було широко засуджене міжнародною спільнотою, адже легковажне рішення створило небезпеку не тільки для інших апаратів на орбіті Землі, а й для Міжнародної космічної станції, екіпаж якої також складають російські космонавти.

Адміністратор NASA Білл Нельсон назвав знищення супутника росіянами на орбіті безвідповідальним. Екіпаж МКС був змушений сховатися незабаром після проведення випробування 2021 року. Згодом, 2022-го, супутник Європейського космічного агентства Sentinel-1A для спостереження за Землею ледве уникнув зіткнення з уламками «Космосу 1408». Вважається, що уламки залишатимуться небезпечними для інших супутників упродовж десятиліття.

Проблема космічного сміття дедалі ускладнюється. Низька навколоземна орбіта вже перетворилась на небезпечне кладовище, де розповсюджені повнорозмірні відпрацьовані супутники та крихітні шматочки уламків ракет. Навіть маленькі осколки можуть пошкодити супутники, космічні кораблі та станції. Космічні агентства постійно відстежують уламки, щоб можна було внести корективи як для чинних місій, так і для запланованих.

Раніше ми повідомляли про те, як Starlink пережили шквал зближень з уламками збитого росією супутника.