Культові світлини Армстронга та Олдріна з Apollo 11 пішли з молотка

18 травня завершився аукціон «Місячні знімки: космічна фотографія 1950-1999». Учасникам торгів пропонувалося придбати 327 світлин, на яких відображені найперші пуски ракет та пілотовані польоти на Місяць. У цілому колекція є захопливою панорамою найважливіших космічних подій в історії. Двотижневий аукціон проводився відомим аукціонним будинком Christie’s у режимі онлайн. Лоти, як заявили в аукціонному будинку, задокументували широкий погляд на Золоте століття освоєння космосу.

Базз Олдрін поруч із прапором США
Найдорожча фотографія аукціону — Базз Олдрін поруч із прапором США — оцінена в 30 тисяч фунтів стерлінгів. Фото: NASA

Серед світлин, що найбільше запам’яталися, були кадри висадки на поверхню Місяця астронавтів Ніла Армстронга і Базза Олдріна в межах місії Apollo 11. Причому розпродаж очолили два зображення Базза Олдріна на поверхні нашого супутника. Одне з них датоване 16-24 липня 1969 року, на ньому астронавт-першопроходець позує під прапором США на тлі місячного модуля Eagle — фото оцінили у 30 тисяч фунтів стерлінгів (1,09 млн грн). Другий знімок, на якому Eagle та Ніла Армстронга можна побачити у відображенні на дзеркальному козирку Базза Олдріна, був проданий за 9450 фунтів стерлінгів (345 тисяч гривень).

Позолочений візор Базза Олдріна відзеркалює фотографа Ніла Армстронга та місячний модуль «Орел»
Позолочений візор Базза Олдріна відзеркалює фотографа Ніла Армстронга та місячний модуль Eagle. Фото продане за 9450 фунтів стерлінгів. Фото: NASA

Серед інших примітних лотів були дві фотографії інженера NASA Еда Уайта, який здійснює перший в історії США вихід у відкритий космос у червні 1965 року. Одна з них була продана з аукціону за 1386 фунтів стерлінгів (50,5 тисячі гривень). Знімок першого зближення космічного корабля, проведеного на колосальній швидкості 25 тисяч км/год, був проданий за 1008 фунтів стерлінгів (37 тисяч гривень), а фотографія першої ракети Saturn V на тлі заходу Сонця — за 504 фунти стерлінгів (18,3 тисячі гривень).

Аукціон також включав захопливі види Землі та Місяця, зазнімковані з космосу, в тому числі культову фотографію «Сходу Землі» над місячною поверхнею, яка пішла з молотка за колосальні 15 120 фунтів стерлінгів (550 тисяч гривень).

Перша кольорова фотографія Землі із орбіти Місяця
Перша кольорова фотографія Землі з навколомісячної орбіти 27 грудня 1968 року. Продана за 15 120 фунтів стерлінгів. Фото: NASA

Повну добірку світлин, що продаються на аукціоні «Місячні знімки: космічна фотографія 1950-1999», можна переглянути на офіційному сайті Christie’s.

Місія Artemis

Аукціон добігав кінця саме в той час, коли офіційні особи NASA оголосили передбачувані дати запуску місії Artemis I. Важливим кроком у зусиллях повернення людини на поверхню Місяця стане безпілотна місія, під час якої будуть проведені перші комплексні льотні випробування космічного корабля NASA Orion і довгоочікуваної ракети Space Launch System (SLS).

Місія стартує з Космічного центру Кеннеді у Флориді та триватиме від 26 до 42 днів, залежно від вікна запуску — NASA визначила 158 різних можливостей у період з 26 липня 2022 року по 30 червня 2023 року.

Нагадаємо, що раніше LRO допоміг відтворити вид з ілюмінатора Ніла Армстронга.