Тріо космічних кораблів Orion споряджають на Місяць: фото дня

Після успішного випробування космічного корабля Orion під час обльоту Місяця наприкінці минулого року після того, як він був виведений у космос новою ракетою NASA Space Launch System, американська космічна агенція зараз контролює будівництво ще трьох капсул Orion для майбутніх місій Artemis. NASA поділилася зображенням трьох космічних апаратів, які відіграватимуть центральну роль у трьох наступних місіях Artemis до Місяця.

Збірка космічних кораблів Orion для місій Artemis II, Artemis III та Artemis IV
Складання космічних кораблів Orion для місій Artemis II, Artemis III та Artemis IV. Фото: NASA/Lockheed Martin

Усі три космічні кораблі на різних етапах складання наразі перебувають всередині будівлі Ніла Армстронга в Космічному центрі NASA ім. Кеннеді у Флориді. Наступний космічний корабель Orion місії Artemis II видно праворуч на світлині. Ліворуч — учасник Artemis III, а посередині — Artemis IV. Компанія Lockheed Martin, виробник Orion, опублікувала це ж зображення у Twitter із коментарем: «Майбутнє NASA Orion на вигляд досить пристойне».

Кожна капсула Orion перебуває на різних стадіях виробництва, оскільки техніки та інженери готують космічний корабель до перевезення астронавтів на Місяць під час майбутніх місій в різні роки, повідомляє NASA.

Підготовка Artemis II, Artemis III та Artemis IV

Нещодавно техніки встановили теплозахисний екран на модулі екіпажу Artemis II, і команди мають намір провести акустичні випробування впродовж наступних кількох місяців. Коли модуль екіпажу буде готовий, він буде з’єднаний зі службовим модулем в рамках підготовки до місячної місії.

Наразі запуск Artemis запланований на листопад 2024 року. Екіпаж місії складуть астронавти NASA Крістіна Кох, Віктор Гловер і Рід Вайзман, а також астронавт Канадського космічного агентства Джеремі Хансен. Всі вони не висаджуватимуться на Місяць, а лише здійснять проліт, наблизившись до поверхні нашого супутника на кількасот кілометрів, перш ніж повернутися додому.

Успішна місія відкриє шлях до проєкту Artemis III, який має на меті висадити на поверхню Місяця першу жінку і першу темношкіру людину. У цій місії Orion доставить астронавтів на місячну орбіту, де вони пересядуть на модифіковану версію посадкового модуля Starship компанії SpaceX. Хоча наразі цей політ запланований на 2025 рік, дотримання цієї дати певною мірою залежить від прогресу SpaceX у випробуваннях надважкої ракети-носія та корабля Starship.

Запуск Artemis IV запланований на 2028 рік, і він також доставить астронавтів на поверхню Місяця.

Раніше ми повідомляли про те, чи шукатимуть астронавти життя на Місяці.