Телескоп не потрібен: як спостерігати за нічним небом у бінокль — поради експерта

Якщо вас все більше цікавить нічне небо і ви мрієте побачити більше, ніж можна розгледіти неозброєним оком, вам не обов’язково купувати дорогий телескоп. Фактично, астрономи рекомендують утриматися від цього, принаймні для початківців. Спочатку вони радять почати з бінокля, і не лише тому, що він дешевший.

Бінокль
Бінокль не надає такого великого збільшення, як телескоп, але він забезпечує ширший огляд неба. Фото: Unsplash

Телескопи складніші у використанні, бо потребують часу та досвіду, щоб освоїти їхнє користування. Також вони доволі громіздкі під час перевезень. Бінокль є простішим у використанні та допоможе вам засвоїти основи астрономії. Звісно, бінокль не надає такого великого збільшення, як телескоп, але він забезпечує ширший огляд неба, порівняно з тісним зоровим полем телескопів. Бінокль дозволить любителям побачити туманності, зоряні скупчення та кілька планет, включаючи Юпітер і деякі його супутники.

«Перш ніж інвестувати в телескоп, придбайте бінокль, з яким ви зможете опанувати основи астрономії. Завдяки йому ви зможете орієнтуватись у небі, вам буде простіше вивчити розташування яскравих світил, сузір’їв, знаменитих об’єктів, які легше знайти на небі. Деякі з них менш яскраві, а деякі просто непомітні неозброєним оком», — пояснює Джеффрі Гант, колишній директор планетарію в Іллінойсі, чий вебсайт When the Curves Line Up відстежує цікаві астрономічні події для астрономів-любителів.

Бінокль 7×50мм

Для початківців Гант рекомендує бінокль 7×50мм. Це означає, що він збільшує об’єкти у 7 разів, а діаметр апертури — ділянки, через які потрапляє світло — становить 50 мм. Зазвичай рекомендується уникати біноклів із 35-міліметровими апертурами, оскільки вони пропускають значно менше світла, ніж 50-міліметрові. Стандартна модель стартує від 2000 гривень.

7x50мм
Для початківців експерти рекомендують стандартну модель 7×50 мм

«Такого бінокля буде цілком достатньо, щоб побачити Юпітер і його чотири Галілеєві супутники», — зауважує Гант.

Деякі люди можуть вибирати біноклі з 10-кратним збільшенням, але Гант не рекомендує це робити.

«Якщо ви виберете 10-кратний або навіть сильніший бінокль, вам буде дуже важко утримувати його стабільно в руках. 7×50мм надає непоганий збір світла завдяки 50-міліметровому об’єктиву, і при семикратному збільшенні він буде більш-менш стабільний», — каже Гант.

Варто зауважити, що багато біноклів можна прикріпити до штативів за допомогою спеціального адаптера, і це може бути корисно, якщо ви плануєте використовувати їх для астрономічних спостережень.

Що буде видно у бінокль?

Путівники та вебсайти допоможуть вам визначити, що можна побачити через бінокль та куди слід спрямовувати погляд. З допомогою бінокля 7×50 ви зможете побачити туманності в сузір’ї Оріона та галактику Андромеди, а також Місяць у новому світлі.

Ще однією цікавою мішенню для бінокля є скупчення зір Стожари (Плеяди), яке навіть надихнуло на створення логотипа автомобільної компанії Subaru. Неозброєним оком помітно шість видимих світил у логотипі. Але бінокль дозволить побачити кілька десятків із них.

Стожари
У бінокль помітно більшу кількість зір у Стожарах. Фото: Unsplash

«Бінокль покаже вам багато світил. Тоді як у телескоп видно кілька сотень із них. Стожари настільки великі, що не помістяться у поле зору телескопа», — зауважує Гант.

Він також використовує бінокль для спостережень за сполученням планет — явищем, коли два небесні об’єкти здаються дуже близькими один до одного.

Сполучення Юпітера та Сатурна, що відбулося у грудні 2020 року

Раніше ми повідомляли про те, як дивитися сонячне затемнення.

За матеріалами thebrunswicknews.com.