Starliner повернувся на Землю

Космічні технології

О 14:23 за київським часом космічний корабель Starliner здійснив гальмівний маневр, що забезпечив його сходження з орбіти та вхід в атмосферу. Після цього капсула екіпажу успішно відокремилася від службового відсіку і через пів години здійснила м’яку посадку на полігоні Вайт Сендс.

Посадка капсули Starliner. Джерело: NASA

Отже, перший випробувальний політ нового корабля загалом тривав два дні замість запланованих восьми. Нагадаємо, що під час запуску космічного апарата виникла проблема: через збій у системі відліку бортового часу корабельний комп’ютер вирішив, що Starliner уже здійснив маневр виходу на орбіту. У результаті корабель некоректно розрахував час роботи двигунів орієнтації та витратив більше палива, ніж планувалося. Своєчасно виправити ситуацію не вдалося через те, що в момент виникнення збою Центр управління перебував у режимі перемикання між супутниками системи TDRS.

У підсумку інженери все ж зуміли здійснити маневр довиведення корабля на орбіту. Але через перевитрату палива та з міркувань безпеки було ухвалено рішення відмовитися від стикування з МКС і обмежитися орбітальними тестами. У суботу (21 грудня) Starliner успішно здійснив два маневри, які підняли висоту його траєкторії на 50 км.

Наразі керівництво NASA, коментуючи підсумки першого польоту Starliner, вважає за краще використовувати обтічні формулювання. Офіційні особи не робили жодних конкретних заяв з приводу того, чи доведеться компанії Boeing проводити повторне безпілотне випробування корабля.

Що ж стосується створеного компанією SpaceX корабля Crew Dragon, то йому ще належить випробування системи аварійного порятунку екіпажу під час польоту. За останніми даними, воно відбудеться не раніше 11 січня. Успішне проходження тесту відкриє шлях до першого пілотованого польоту цього корабля. У компанії сподіваються здійснити його в лютому-березні 2020 року.