Starliner не буде стикуватися з МКС

Космічні технології

Представники NASA, Boeing та ULA провели спільну пресконференцію, присвячену стану запущеного сьогодні космічного корабля CST-100 Starliner. Нагадаємо, що ракета Atlas V і розгінний блок Centaur відпрацювали у штатному режимі та повністю виконали своє завдання. Проблема виникла на наступному етапі, коли корабель повинен був увімкнути власний двигун і зробити маневр довиведення на опорну орбіту.

Корабель CST-100 Starliner встановлений на ракету Atlas V. Джерело: NASA/Joel Kowsky

За словами адміністратора NASA Джима Брайденстайна (Jim Bridenstine), причиною інциденту став збій у бортовій системі відліку часу місії, через який комп’ютер корабля вважав, що маневр виведення на орбіту вже розпочався. Фахівці Цента управління польотами (ЦУП) не змогли вчасно виправити ситуацію через те, що Starliner був поза зоною дії системи TDRSS. За словами Брайденстайна, причина збою бортового годинника поки залишається невідомою.

Помилка з розрахунком часу призвела до того, що Starliner витратив більше палива, ніж планувалося. В результаті ЦУП прийняв рішення скасувати стикування з МКС і вивести корабель на орбіту, що забезпечує посадку його апарату, що спускається, на полігоні Уайт Сендс через 48 годин. Присутні на пресконференції астронавти Ніколь Манн і Майк Фінке (Nicole Aunapu Mann, Michael Fincke), призначені до складу першого екіпажу Starliner, заявили, що змогли б виправити помилку комп’ютера, якби знаходилися на борту корабля.

За даними наземних засобів стеження, зараз Starliner знаходиться на орбіті з перигеєм 186 км та апогеєм 216 км. У корабля залишилося приблизно 75% палива, яке призначалося для орбітальних тестів. Найближчим часом він виконає кілька корекцій курсу та трохи підніме орбіту, а потім здійснить серію маневрів, необхідних для отримання даних про роботу двигунів та бортових систем.

Посадку капсули Starliner заплановано на 22 грудня. Після повернення корабля та проведення розслідування причин збою керівництво NASA прийме рішення про доцільність нового безпілотного тесту або ж про здійснення пілотованої місії відповідно до початкового плану.