Критичний збій на Hubble зупинив спостереження за Всесвітом

Знаковий космічний телескоп-ветеран NASA Hubble знову страждає від проблем. Як повідомляє космічна агенція, минулого тижня в обсерваторії відмовив гіроскоп. Отже, це вже друга зупинка наукових досліджень менш ніж за пів року.

Габбл
Телескоп Hubble на орбіті Землі. Ілюстрація: NASA

NASA повідомила, що Hubble автоматично перейшов у безпечний режим у вівторок, 23 квітня, коли один із трьох гіроскопів почав передавати неправильні дані. Наразі інженери працюють над усуненням проблеми, щоб якомога скоріше відновити роботу телескопа.

Це вже вдруге, коли космічний телескоп припиняє свої дослідження через аналогічні проблеми. Раніше, у листопаді 2023 року, один із гіроскопів також подавав дивні показники, що змусило обсерваторію перейти в безпечний режим. Наступного дня телескоп відновив роботу, але несподівано знову перейшов у безпечний режим. Остаточно його повернули «до життя» в середині грудня 2023 року.

Гіроскопи використовуються для визначення положення телескопа та для підтримки його орієнтації у просторі. Хоча Hubble стартував із шістьма гіроскопами на борту, наразі працюють лише три. У разі потреби телескоп може навіть функціонувати з одним. Але для більшої ефективності та надійності використовують усі три.

Одним із рішень, яке розглядають інженери NASA, є переналаштування космічної обсерваторії на роботу з одним гіроскопом, залишаючи два інших у резерві.

«NASA сподівається, що Hubble продовжить робити важливі відкриття, співпрацюючи з іншими обсерваторіями, такими як космічний телескоп James Webb, у цьому десятилітті і, можливо, в майбутньому», — йдеться в заяві космічної агенції.

Hubble був запущений 1990 року як перший оптичний космічний телескоп. Відтоді він надав безліч неймовірних зображень і зробив значний внесок у наше розуміння космосу. За час перебування на орбіті він подолав багато викликів та несправностей. Тому NASA впевнена у його швидкому «одужанні».

Раніше ми розповідали цікаві факти про космічний телескоп Hubble.

За матеріалами nasa.gov