Spitzer зазнімкував «Скупчення Сніжинки»

Новини астрономії, астрофізики та космології

У центрі цього зображення, отриманого інфрачервоним телескопом Spitzer, можна побачити цілий розсип рожевих і червонуватих цяток, що проглядають через густі хмари космічного пилу. Це не що інше, як новонароджені світила. За оцінками вчених, їхній вік не перевищує 100 тис. років.

Скупчення Сніжинки. Джерело: NASA/JPL-Caltech/P.S. Teixeira (Center for Astrophysics)

Молоді зорі утворюють характерний візерунок, що нагадує щось середнє між спицями колеса та сніжинкою. Не дивно, що астрономи дали цьому регіону неофіційне прізвисько «Скупчення Сніжинки». Воно є частиною більшої туманності NGC 2264, що знаходиться на відстані 2600 світлових років і містить велику кількість газу і пилу, які є «будівельним матеріалом» для формування нових світил і їхніх планетних систем. У міру того як новонароджені зорі розігріваються, їхнє випромінювання поступово руйнує навколишні газопилові хмари.

Спостережуваний нами візерунок «сніжинки» являє собою «дитячу» конфігурацію, що залишилася з часів народження світил усередині туманності. На думку астрономів, вона проіснує недовго. У майбутньому природний рух зір порушить сформований порядок і «космічна сніжинка» зникне.