Розподіл води на Землі з космосу: NASA показала глобальну карту світового океану

NASA представила вражаючу анімацію розподілу майже всієї води нашої планети на новій глобальній карті світового океану. Вона була створена на основі даних, зібраних супутником SWOT (Surface Water and Ocean Topography), який вивчає топографію поверхні водних об’єктів.

Анімація надає можливість спостерігати за різницею висот морської поверхні, а також прісноводних озер і річок усього світу. Дані були зібрані під час першого 21 для перебування SWOT на орбіті, яке тривало з 26 липня по 16 серпня.

Вчені вже оцінили результати й залишились приємно враженими даними, отриманими від цього супутника. Керівник проекту SWOT в Лабораторії реактивного руху NASA в Південній Каліфорнії Параг Вазе назвав цю інформацію «просто неймовірною».

Місія SWOT

SWOT був виведений на орбіту 16 грудня 2022 року завдяки ракеті-носію Falcon 9 (SpaceX) зі стартового комплексу 4Е на базі космічних сил Ванденберг у Каліфорнії. Супутник був створений спільними зусиллями NASA та Французького космічного агентства (CNES).

SWOT
Ілюстрація супутника SWOT. Авторство: NASA/JPL-Caltech

Протягом своєї місії SWOT буде регулярно вимірювати висоту водної воверхні на 90% земної кулі кожен 21 день, що дозволить реєструвати зміни глобального рівня води. Ці дані важливі для вивчення впливу зміни клімату і глобального потепління.

Як створювалась анімація

Нова анімація створена за допомогою даних супутникового радіолокаційного інтерферометра Ка-діапазону (KaRIn), що складається з двох антен, розділених стрілою завдовжки 10 метрів. Цей інструмент використовується для збору даних про висоту поверхні, опромінюючи її радіолокаційними імпульсами.

SWOT
Ця анімація показує глобальні дані про рівень моря, зібрані супутником Surface Water and Ocean Topography (SWOT) під час його початкової 21-денної наукової місії, що тривала з 26 липня по 16 серпня 2023 року. Авторство зображення: NASA/JPL-Caltech

Анімація демонструє різні висоти морської поверхні у різних частинах світу, позначаючи райони з підвищеним (червоні та помаранчеві відтінки) та зниженим (сині кольори) рівнем води. Дані, зібрані SWOT, надають найбільш детальне і всеосяжне уявлення про водні ресурси нашої планети.

Прогнозування глобальних кліматичних подій

Ці дані також можуть розкрити важливу інформацію про океанські течії — такі, як Гольфстрім — вказати на регіони з теплішою водою під час глобальних подій на кшталт Ель-Ніньо. Розширення води під впливом підвищення температури може бути виявлено за зміною висоти морської поверхні. В цілому дані від SWOT відкривають нові можливості для наукових досліджень і допомагають нам краще розуміти водні ресурси Землі.

Раніше ми повідомляли про те, як стародавній Марс був вкритий океаном завглибшки 300 метрів.