Стародавній Марс був вкритий океаном завглибшки 300 метрів

У перші сотні мільйонів років існування на Марсі могли утворитися океани завглибшки до 300 м. Про це свідчить вивчення марсіанських метеоритів. У цей час планета могла бути придатною для життя навіть краще, ніж Земля.

Океани на Марсі
Океани на Марсі. Джерело: www.nationalgeographic.com

Кора Марса та океани на ньому

Вчені продовжують сперечатися щодо того, чи були на Марсі у ранній період його історії океани, чи він тоді мав тільки окремі озера та потоки під льодовиками. Нові припущення щодо цього нещодавно висловили дослідники з Центру формування планет.

Вони дослідили марсіанські метеорити, які потрапили на Землю, і знайшли у них нерівномірність у структурі порід, які їх утворили. За словами вчених, найдавніші складові цих порід демонструють зовсім інший вміст ізотопів хрому, ніж пізніші.

Це свідчить на користь того, що в перші кілька сотень мільйонів років Марс активно бомбардувався крижаними тілами, які наповнили його водою. Їх було достатньо для того, аби на поверхні планети утворився океан завглибшки до 300 м.

Життя на Марсі

Що ще важливіше, разом із крижаними тілами на поверхню Марса могли б потрапити й складні органічні молекули. З урахуванням того, що його атмосфера була щільною і теплою, на планеті в цей час цілком могло б існувати життя.

Щобільше, дослідники звертають увагу на те, що в найперший період існування Сонячної системи Марс був навіть кращим місцем для життя, ніж Земля. Наша планета в цей час переживала гігантське зіткнення, наслідком якого стало утворення Місяця.

На Землі уся кора була розплавленою, про жодні океани рідкої води не йшлося. А ось Марс таких катастрофічних подій не зазнавав. Про це, знову ж, свідчать зразки його кори, яка збереглася значно краще за земну через відсутність руху тектонічних плит.

За матеріалами Scitechdaily.com.