«Аль-Амаль» сфотографував марсіанські супервулкани

Фахівці групи супроводу місії «Аль-Амаль» опублікували кілька дивовижних зображень, отриманих арабським апаратом у серпні 2021 року. Вони демонструють регіон під назвою Провінція Фарсіда, що є домом для знаменитих супервулканів Марса.

Марсіанські супервулкани. Джерело: Emirates Mars Mission/EXI/Jason Major

На знімках «Аль-Амаль» можна чітко розглянути чотири марсіанські супервулкани, три з яких «вишикувалися» в ряд. Це гори Арсія, Павича та Аскрійська. Їхня висота, відповідно, становить 17 км, 14 км і 18 км. Для порівняння, висота Евересту — 8,8 км.

Осторонь них розташована гора Олімп — найбільший відомий вулкан Сонячної системи, висота якого від основи до піку становить приблизно 22 км (деякі джерела вказують на висоту 27 км). Він досягнув таких значних розмірів завдяки тому, що на Марсі відсутня тектоніка плит. Спастерігач, який перебувє на вершині Олімпу, не зможе побачити підніжжя вулкана — через кривизну марсіанської поверхні воно піде за горизонт. Діаметр основи Олімпу складає 540 км. Це можна порівняти з відстанню від Києва до Львова.

Марсіанські супервулкани. Джерело: UAESA/MBRSC/HopeMarsMission/EXI/AndreaLuck

Зібрані космічними апаратами дані свідчать, що виверження марсіанських супервулканів тривали мільярди років. Викинута ними лава сформувала величезне нагір’я Провінція Фарсіда, площа якого становить 30 млн км² (як площа Африки). Маса вулканічних відкладень у цьому регіоні настільки велика, що, за розрахунками вчених, вона навіть могла спричинити зсув осі обертання Червоної планети.

Ви також можете подивитися відео, яке демонструє політ китайського апарата «Тяньвень-1» над північним полюсом Марса.