Франція співпрацюватиме зі США та відмовиться від протисупутникової зброї

Еммануель Макрон відвідав NASA і заявив, що його країна продовжує співпрацювати зі США у галузі дослідження космосу. Також стало відомо, що Франція відмовиться від розробки протисупутникової зброї та докладатиме зусиль, щоб ця заборона стала глобальною.

Емануель Макрон у NASA.
Еммануель Макрон у NASA. Джерело: NASA

Макрон у NASA

Президент Франції Еммануель Макрон перебуває з офіційним візитом у США. Сьогодні він разом із віцепрезиденткою США Камалою Гарріс та європейським астронавтом Томасом Песке відвідав штаб-квартиру NASA.

Під час візиту обидві сторони підкреслили, що є союзниками у дослідженні космосу вже протягом 60 років. І надалі планують продовжити співпрацю одразу в кількох напрямах. Насамперед це стосується програми Artemis, перша безпілотна місія якої зараз перебуває в космосі.

У червні цього року Франція приєдналася до Угод Артеміди, які є свого роду міжнародним компонентом програми Artemis. Вони передбачають виключно мирну співпрацю щодо освоєння Місяця. У середу Еммануель Макрон підтвердив, що Франція надзвичайно зацікавлена у реалізації цих принципів.

Спільні наукові дослідження

Також велике значення дві країни приділяють співпраці щодо дослідження далекого космосу. Зокрема, надзвичайно важливим є проєкт космічного телескопа James Webb, який почав функціонувати цього року.

Крім того, президент Франції наголосив на спільних зусиллях двох країн у спостереженні за змінами клімату з орбіти. Найважливішою місією найближчого майбутнього має стати SWOT, старт якої призначений на 12 грудня. Цей супутник спостерігатиме за топографією водойм включно з океанами, річками та озерами.

Франція відмовиться від протисупутникової зброї

Найголовніша ж новина, пов’язана з американо-французькими відносинами, надійшла ще до того. У вівторок Франція підписала зобов’язання відмовитися від протисупутникової ракетної зброї. Країна її не випробовувала, але технічні можливості для створення у неї є.

Протисупутникові ракети небезпечні тим, що їхні уламки можуть вразити цивільну орбітальну інфраструктуру. Тому ще навесні США відмовилися від протисупутникової збої та зараз шукають міжнародної підтримки для повної її заборони.

Але досі такі кроки підтримували тільки найближчі союзники США чи країни, які особливих перспектив розвитку в цьому напрямі не мали. Підтримка ініціативи Францією означає шанс зробити цю норму обов’язковою для всіх, попри спротив Китаю та росії.