Сонячне затемнення з космосу: NASA показала тінь Місяця на Землі з відстані мільйона км

Минулої суботи мешканці різних частин США насолоджувалися дивовижним видовищем кільцеподібного сонячного затемнення. Подібне затемнення утворюється тоді, коли Земля, Місяць і Сонце вирівнюються таким чином, що створюють місячну тінь і так зване «вогняне кільце».

Затемнення
Коли Місяць пройшов між Сонцем і Землею під час кільцевого затемнення 14 жовтня 2023 року, його тінь затьмарила небо у Сполучених Штатах. Зображення NASA надане командою DSCOVR EPIC

Пропонуючи іншу перспективу, NASA у вівторок поділилася чудовим зображенням того ж небесного явища, яке видно з відстані мільйона кілометрів.

Сонячне затемнення «очима» DSCOVR

Зображення було зроблене камерою EPIC (Earth Polychromatic Imaging Camera) на борту DSCOVR (Deep Space Climate Observatory) — супутника, який спільно експлуатується NASA, NOAA (Національним управлінням океанічних і атмосферних досліджень) і ВПС США. Цей космічний апарат був запущений компанією SpaceX 2015 року.

Обсерваторія розташована в точці Лагранжа L1 — гравітаційно стабільній зоні між Землею і Сонцем приблизно в мільйоні кілометрів від нашої планети. Хоча основна роль DSCOVR полягає у спостереженні за сонячним вітром для прогнозування космічної погоди, вона також надсилає зображення Землі, серед яких і те, що ми бачимо тут.

На цій неймовірній світлині чітко видно падіння тіні від Місяця над США, коли наш найближчий сусід минулої суботи прослизнув між Землею і Сонцем.

Коли кільцеподібне сонячне затемнення спостерігається із Землі, Місяць не може повністю закрити Сонце, дозволяючи людям у захисних окулярах побачити, як край найближчої зорі з’являється навколо зовнішнього боку Місяця — сцену, яку зазвичай називають вогняним кільцем. Це швидкоплинне видовище. Але повне сонячне затемнення можна було побачити лише вздовж досить вузької смуги завширшки трохи менше 200 км, яка простягалася через дев’ять штатів США, від Орегону на північному заході до Техасу. Його також було видно з деяких частин Центральної та Південної Америки.

Більше затемнень

Після кільцеподібного сонячного затемнення людство побачить наступне вже 28 жовтня. На наступному тижні це буде місячне затемнення, яке можна буде спостерігати в деяких частинах Європи, Азії, Африки та Австралії. Наступне велике сонячне затемнення відбудеться 8 квітня 2024 року, і його можна буде побачити від Мексики через Сполучені Штати до північно-східної Канади. Це дасть ще один шанс для супутників спостерігати тіні, що падають на Землю, коли Сонце та Місяць знову зустрінуться разом.

Раніше ми повідомляли про те, як сонячна місія NASA стала свідком приголомшливого сонячного затемнення в космосі.

За матеріалами universetoday.com.