Сонячне затемнення: вид із космосу

4 грудня на Землі сталося єдине у 2021 році повне сонячне затемнення. Його можна було спостерігати з території Антарктиди, а також із південної частини акваторій Атлантичного та Тихого океану. Ми вже опублікували низку неймовірних світлин та відеозаписів затемнення, зроблених із суші, корабля і навіть із борту літака. Але яким воно було з космосу?

На щастя, ми можемо дати відповідь на це запитання. Перед вами знімки, зроблені супутником DSCOVR, що належить NASA. Вони демонструють тінь Місяця над Південним континентом.

Повне сонячне затемнення 4 грудня. Фото супутника DSCOVR. Джерело: NASA

Варто зазначити, що апарат DSCOVR перебуває не на навколоземній орбіті, а на відстані 1,5 млн км від нашої планети, в точці Лагранжа L1 системи «Сонце-Земля». Завдяки своєму унікальному положенню він бачить всю планету, а також служить «провідною» космічною метеостанцією, що заздалегідь попереджає про підхід корональних викидів мас та інші подібні події.

Повне сонячне затемнення 4 грудня. Фото супутника DSCOVR. Джерело: NASA

DSCOVR був не єдиним космічним апаратом, що зазнімкував затемнення. Це також зробив російський

«Електро-Л».

Повне сонячне затемнення 4 грудня. Фото супутника «Електро-Л». Джерело: Роскосмос

Екіпаж МКС також зробив кілька кадрів, на яких можна розгледіти місячну тінь. Але треба розуміти, що через особливості орбіти станція ніколи не пролітає безпосередньо над самою Антарктидою. Тому місячну тінь видно лише здалеку.

Повне сонячне затемнення 4 грудня. Фото екіпажу МКС. Джерело: Роскосмос