Ухиляються від куль: апарати Voyager опинились у небезпеці

Науковець, який пів століття працював над місією NASA Voyager та допомагав космічним апаратам прокласти шлях аж за межі Сонячної системи, висловив стурбованість щодо їхньої безпеки. За його словами, зонди ухиляються від куль.

Voyager
Voyager 1 та Voyager 2 опинилися у ще більшій небезпеці відколи покинули геліосферу. Ілюстрація: Mashable

В інтерв’ю виданню Mashable фізик Алан Каммінгс із Лабораторії реактивного руху Каліфорнійського технологічного інституту, який брав участь у місіях зондів від самого початку, пояснив, що Voyager 1 та Voyager 2 опинилися у ще більшій небезпеці відколи залишили геліосферу.

Минулого тижня NASA відчула величезне полегшення, коли Voyager 1 відновив зв’язок із Землею після п’яти місяців несправності. Щоб повернути космічний зонд до роботи, знадобилася неймовірна інженерна винахідливість команди агентства. Але, як зазначає Каммінгс, хоча наслідки були виправлені, вчені досі не впевнені, що було першоджерелом виникнення проблеми.

Хоча п’ятимісячне затишшя Voyager 1 було незвично довгим, це далеко не перший випадок, коли обидва зонди, які перебувають на відстані близько 24 та 32 млрд км від Землі відповідно, стикаються з неприємностями.

Helioshpere
Космічні зонди NASA Voyager вийшли у міжзоряний простір та допомогли глибше схарактеризувати структуру геліосфери величезної бульбашки, яку Сонце видуває навколо себе. Авторство зображення: NASA/JPL-Caltech

Перший тривожний дзвіночок трапився 2010 року, коли Voyager 1 почав передавати на Землю «тарабарщину». Вчені досі точно не знають, що сталося. Але Каммінгс підозрює, що винуватцями стали космічні промені, оскільки галактика пронизана ними.

«Причини залишаються незрозумілими. Але я думаю, що винуватцями більшості цих проблем є галактичні космічні промені, від яких потрібен значно надійніший захист», — пояснює Каммінгс.

Окрім того, що вчені не знають напевно, чи є космічні промені винуватцями нещасть, яких зазнали апарати під час подорожі за межі Сонячної системи, вони також не зовсім впевнені, що є джерелом цих безжальних, надшвидкісних променів.

Існує теорія, що вони спричинені вибухом наднових, які надають частинкам величезний імпульс та розкидають їх вусібіч. Удар від наднової настільки сильний, що частинки позбавляються своїх оболонок і летять крізь космос як крихітні, але потужні заряджені ядра. Саме тому Каммінгс каже, що апарати ухиляються від куль.

Раніше ми повідомляли про те, як Voyager 2 обігнав Pioneer 10.