Космічний корабель Orion виявився небезпечним для екіпажу Artemis II

Під час підготовки до майбутньої місії Artemis II NASA зіткнулась із серйозною проблемою, пов’язаною з капсулою Orion, яка може поставити під загрозу безпеку екіпажу. В опублікованому звіті від Офісу генерального інспектора NASA щодо готовності космічної агенції запустити пілотовану місію до Місяця в 2025 році описуються серйозні проблеми з тепловим екраном та іншими апаратними компонентами, виявлені після першої місії Artemis у 2022 році.

NASA Artemis II
Члени екіпажу NASA Artemis II виходять з макета космічного корабля Orion у Тихому океані під час випробування на відновлення URT-11 25 лютого 2024 року. Фото: NASA

Під час входу Orion в атмосферу капсула рухається зі швидкістю 39,5 тис. км/год — це найвища швидкість, з якою будь-який космічний корабель з екіпажем повертався на Землю. Під час гальмування об атмосферу Землі теплозахисний екран розігрівається до температури у понад 2760°C. Звіт підкреслює критичність проблеми з тепловим екраном Orion, який несподівано відколовся у понад 100 місцях під час гальмування в атмосфері Землі.

«Частини захисного шару зношувалися інакше, ніж передбачали інженери NASA. Вони розтріскувались і відколювались від космічного корабля фрагментами, а не розплавлялися, як передбачалося», — йдеться у звіті.

Orion
Космічний корабель Orion місії NASA Artemis. Зображення: nasaspaceflight.com

Це створює серйозний ризик для безпеки екіпажу, оскільки тепловий екран не може надійно захистити капсулу від екстремальної спеки. Саме тому NASA розглядає можливість заміни компонентів теплового екрана або зміни траєкторії входу в атмосферу для розв’язання цієї проблеми.

NASA також зафіксувала 24 випадки аномалій розподілу електроенергії в енергосистемі Orion під час польоту Artemis I. Інженери визначили, що проблеми були спричинені радіацією. У звіті попереджається, що подальші аномалії розподілу електроенергії можуть призвести до потенційної втрати рушійної сили й герметизації корабля.

Artemis II
Екіпаж запланованої місії Artemis II на тлі капсули Orion. Фото: Reuters

Звісно, результати аудиту генерального інспектора виявилися невтішними для космічної агенції. Але NASA прийняла всі зауваження і наразі працює над запровадженням рекомендацій, наведених у звіті, щоб наступні польоти космічних кораблів Artemis були більш безпечними для астронавтів.

Раніше ми розповідали про те, як довго летіти до Місяця на космічному кораблі.

За матеріалами gizmodo.com