Перспективи IPO Starlink, альтернатива GPS і віртуальний Всесвіт: дайджест новин

Підбірка найцікавіших космічних новин до сніданку: Південна Корея скасувала місію з вивчення астероїда Апофіс, Франція приєдналася до угод Артеміди, Ілон Маск розповів про перспективи IPO Starlink, а американський стартап збирається продемонструвати альтернативу системі GPS.

Південна Корея відмінила місію до Апофісу

Південна Корея прийняла рішення відмінити місію до астероїду Апофіс. Про це повідомило Міністерство науки країни. В якості причини названо відсутність технічних можливостей для виготовлення космічного апарату та ракети-носія до 2027 року, коли мав відбутися запуск.

Зонд для дослідження Європи доставлений у Лабораторію реактивного руху NASA

Платформа космічного апарата Europa Clipper була доставлена до Лабораторії реактивного руху (JPL NASA). Це дозволить розпочати складання зонду та провести тести, покликані засвідчити його здатність витримати міжпланетну подорож.

Europa Clipper

Еuropa Clipper буде запущений у 2024 році ракетою Falcon Heavy. Головним завданням апарату є вивчення Європи — крижаного місяця, під поверхнею якого ховається гігантський океан. У ході місії зонд має виконати близько 50 прольотів супутника, визначити характеристики його океану та оцінити ступінь потенційної життєпридатності.

Сервіс Starlink навряд чи стане публічним до 2025 року або навіть пізніше. Відповідна заява була зроблена Ілоном Маском на зустрічі співробітників SpaceX, що відбулася 2 червня. Очільник компанії аргументував свою позицію тим, що перед початком публічного розміщення акцій на ринку Starlink має набути більшої фінансової стабільності. На думку Маска, для цього потрібно мінімум три або чотири роки.

Ілон Маск. Джерело: Probusiness

Ursa Major показала новий ракетний двигун

Американська компанія Ursa Major провела презентацію свого нового багаторазового ракетного двигуна Arroway. Він працює на паливній парі «кисень-метан» і розвиває тягу 90 тс. Компанія сподівається, що силовим агрегатом зацікавляться як військові, так і комерційні клієнти. Ursa Major планує розпочати вогневі випробування Arroway у 2023 році, а його серійні поставки замовникам — у 2025 році.

Двигун Arroway. Джерело: Ursa Major

Франція приєдналася до Угод Артеміди

Франція стала двадцятою країною, яка приєдналася до Угод Артеміди — міжурядового договору, що визначає принципи співпраці та громадянської діяльності з дослідження та використання Місяця, Марсу, комет і астероїдів у мирних цілях. Церемонія підписання пройшла 7 червня. У ній взяли участь адміністратор NASA Білл Нельсон і президент Національного центру космічних досліджень Філіпп Батіст.

S7 Space припинила розробку ракет

Російська космічна компанія S7 Space оголосила про припинення розробки легкої ракети-носія зі ступенем, що повертається. Це рішення мотивоване «відсутністю можливості залучення фінансування». Крім того, S7 Space розпочала скорочення персоналу. З компанії вже звільнено 52 співробітники (при штаті приблизно 100 осіб).

Xona продемонструє альтернативу GPS

Аерокосмічний стартап Xona Space Systems готується почати тестування супутника Huginn, який був виведений на орбіту ракетою Falcon 9 наприкінці травня. Апарат є демонстратором створюваної компанією навігаційної системи Xona Pulsar, що може стати альтернативою таким сервісам, як GPS, Galileo і «Бейдоу».

Сутність концепції полягає у розгортанні на низьких навколоземних орбітах сузір’я з 300 малих супутників. За рахунок помітно меншої у порівнянні з конкурентами висоти вони забезпечать потужніший сигнал для наземних користувачів, що не тільки збільшить точність позиціонування, але й значно ускладнить глушіння, тоді як загальна простота супутників і їх запуску дозволить суттєво здешевити систему.

Комп’ютерний алгоритм змоделював Всесвіт

Використовуючи методи машинного навчання, команда дослідників з Інституту астрофізики Канарських островів розробила алгоритм Hydro-BAM, що дозволяє змоделювати «віртуальний всесвіт». Вчені використали його, аби побачити перші кілька секунд після Великого вибуху. Hydro-BAM дозволив визначити такі явища, як темна матерія, нейтральний водень та інші космічні інгредієнти, необхідні для розуміння структури та подальшої еволюції нашого Всесвіту.

Моделирование образования и эволюции скопления галактик