Південна Корея скасувала місію до Апофісу

Південна Корея прийняла рішення скасувати місію до астероїда Апофіс. Про це повідомило Міністерство науки країни. В якості причини була названа відсутність технічних можливостей для реалізації проєкту у необхідні терміни.

Скасована місія до Апофісу

Проєкт південнокорейської місії до Апофісу опублікували у 2020 році. У його межах планувалося створити космічний апарат, який був би запущений у проміжку між липнем 2026 та січнем 2027 року. Зонд мав супроводжувати астероїд під час його історичного зближення із Землею у квітні 2029 року. Основними цілями місії називалися картографування Апофісу, дослідження структури та оцінка впливу, який на нього чинитиме наша планета. Вартість реалізації проєкту оцінювалася в 307 млн доларів.

Астероїд Апофіс в уяві художника. Джерело: Unistellar

На превеликий жаль, корейське керівництво вирішило скасувати місію. За словами представників Міністерства науки, технічний аналіз показав, що промисловість країни не встигне побудувати апарат і ракету-носій до 2027 року. Тому проєкт був скасований. Водночас, за твердженням офіційних осіб, це не означає, що Південна Корея у принципі відмовилася від планів дослідження астероїдів. Очікується, що у наступному Базовому плані розвитку космонавтики країни (робота над ним розпочнеться у другій половині 2022 року) буде запропоновано проєкт іншої астероїдної місії.

Візит OSIRIS-REx до Апофісу

Але, хоча Південна Корея і не відправить свій зонд до Апофісу, його має відвідати щонайменше один земний посланець. Йдеться про апарат OSIRIS-REx. Після скидання на Землю капсули зі зразками речовини астероїда Бенну NASA змінить траєкторію апарата, направивши його на зустріч з Апофісом. Вона відбудеться у квітні 2029 року, лише через кілька днів після його зближення з Землею.

OSIRIS-REx біля поверхні астероїда Апофіс. Джерело: Heather Roper

Протягом 18 наступних місяців апарат вивчатиме астероїд і те, як земна гравітація вплинула на його орбіту. Крім того, OSIRIS-APEx (так назвали нову продовжену місію) виконає кілька маневрів, в ході яких він наблизиться до Апофісу, а потім активує свої двигуни. Ця операція повинна оголити підповерхневі шари астероїда та дозволить вивчити їхню будову і хімічний склад.

Нагадаємо, що Апофіс був обраний як ціль на недавніх навчаннях астрономів з виявлення потенційно небезпечного для Землі астероїда та обчислення його орбіти.