Вчені провели навчання з відстежування небезпечного астероїда

Астрономи провели навчання з виявлення потенційно небезпечного для Землі астероїда і обрахунку його орбіти. У якості «навчальної цілі» було обрано астероїд Апофіс.

Навчання з виявлення астероїдів
Ціллю навчань виступив відомий астероїд Апофіс. Джерело: unistellaroptics.com

Навчання з виявлення астероїдів

Міжнародна мережа попередження про астероїди (IAWN) та Управління координації планетарної оборони (PDCO) NASA провели навчання з виявлення потенційно небезпечних для людства астероїдів. У них взяли участь понад 100 науковців з різних країн. Захід показав, що обсерваторії в змозі оперативно реагувати на небезпеку.

У якості «навчальної цілі» було обрано відомий астероїд Апофіс. Він саме наблизився до Землі і точно було відомо, що його траєкторія не призведе до зіткнення. Для тренування цей об’єкт було видалено з усіх баз даних. Далі вчені почали оглядати зоряне небо у пошуках потенційно небезпечних об’єктів.

Першою «заново відкрила» астероїд обсерваторія в Аризоні. Вона зареєструвала його як нове тіло і передала інформацію про нього у Центр малих планет. Далі існування цього об’єкту підтвердили два телескопи на Гавайських островах. А трохи пізніше супроводжувати «новий» астероїд почала місія Infrared Survey Explorer (NEOWISE).

За результатами досліджень вчені змогли достатньо швидко розрахувати орбіту астероїда. А потім під час спостережень коректувати ці розрахунки. Результатом став висновок, що «знайдене» небесне тіло небезпеки для Землі не становить.

Обсерваторії, що брали участь у виявленні небезпечного астероїда
Обсерваторії, що брали участь у виявленні «нового» астероїда. Джерело: phys.org

Астероїд Апофіс та небезпека зіткнення

Астероїд Апофіс примітний тим, що раніше вважався потенційно найнебезпечнішим для людства об’єктом. На початку 2000-х років астрономи розрахували, що у 2029 році він має значний шанс врізатися в нашу планету. Пізніші спостереження дозволили удосконалити розрахунки.

Виявилося, що у 2029 році зіткнення точно не станеться. Апофіс просто в черговий раз зблизиться із землею. Та і протягом наступних ста років він небезпеки для нашої планети не становить. Тож він став ідеальним кандидатом на роль об’єкта, на якому можна тренуватися.

Проведені навчання цінні тим, що показують, як насправді розвивалися б події у ситуації, описаній у фільмі «Не дивися вгору». Минулого року він сильно налякав глядачів по всьому світу. Однак, як показали реальні навчання, вчені відстежують справи на небі на багато років вперед і готові оперативно попередити про небезпеку.

За матеріалами: phys.org