До Землі наближається небезпечний астероїд вартістю 5 млрд доларів

Наступного тижня на орбіту Землі вийде потенційно небезпечний астероїд розміром більше Ейфелевої вежі. Про це попереджає Live Sciense із посиланням на NASA. Астероїд у формі яйця, названий 4660 Nereus (Нерей), наблизиться до Землі зі швидкістю 23 700 км/год, а максимальне зближення відбудеться у суботу, 11 грудня.

Астероїд
Астероїд пролетить повз Землю на відстані 3,86 млн км. Фото: Pixabay

На щастя, як запевняє аерокосмічна адміністрація, астероїд пролетить повз Землю на деякій відстані, не завдавши удару. Проте це мінімальне наближення за 20 років  3,86 млн км, що приблизно в 10 разів більше відстані між Землею та Місяцем. Це може здатися величезною прірвою, але за космічними мірками — зовсім близько.

4660 Nereus названий на честь грецького морського бога, сина Геї. Його розмір становить 330 м у діаметрі. Астероїд вперше виявили у 1982 році. Його орбіта зближується із земною майже кожні 10 років. Оскільки 4660 Nereus так часто відвідує наш регіон Сонячної системи, NASA та японське космічне агентство JAXA колись навіть розглядали можливість збору зразків за допомогою космічного апарата «Хаябуса», але зрештою зупинилися на іншому астероїді 25143 Itokawa.

Чому 4660 Nereus є потенційно небезпечним?

NASA називає будь-який космічний об’єкт, який перебуває у межах 193 млн км від Землі, як «об’єкт, що зближується з Землею», а будь-який об’єкт, що швидко рухається, в межах 7,5 млн км як «потенційно небезпечний». Після цієї позначки астрономи уважно стежать за об’єктами, докладно вивчаючи будь-яке відхилення від передбаченої траєкторії, що могло б призвести до їхнього зіткнення із Землею.

4660 Nereus
Орбіта 4660 Nereus

4660 Nereus наступного разу наблизиться до Землі 2 березня 2031-го та в листопаді 2050 року. Ще ближчий, спокусливо близький, візит відбудеться 14 лютого 2060-го, коли Нерей може наблизитися на відстань приблизно 1,2 млн км від Землі, що втричі далі за Місяць.

Коштовний астероїд

4660 Nereus
4660 Nereus розглядають як перспективне місце для видобутку корисних копалин у космосі. Фото: Pixabay

Nereus також викликає інтерес з боку космічних агентств тому, що він багатий на мінерали. Його вважають перспективним для видобутку корисних копалин у космосі. За оцінками Asterank, бази даних, яка відстежує понад 600 тисяч астероїдів, 4660 Nereus містить поклади нікелю, заліза та кобальту вартістю 4,71 млрд доларів.

Нагадаємо, що раніше астероїд ледь не зіштовхнувся із Землею через промах астрономів.