Промах астрономів: астероїд ледь не зіткнувся із Землею

Минулого тижня повз Землю пролетів астероїд розміром із холодильник. Причому астрономи дізналися про небезпечного «космічного мандрівника» лише після того, як він прошмигнув повз нашу планету 24 жовтня. З космічної точки зору, це була вкрай висока загроза мінімальна відстань становила лише 3000 км над Антарктидою. Це ближче, ніж орбіта деяких супутників, що зробило його третім за розміром астероїдом, який пролетів у небезпечній близькості до Землі.

Asteroid
Астероїд 2021 UA1. Фото: Live Science

Об’єкт отримав назву 2021 UA1. Астрономи його не помітили, бо він наближався з боку Сонця. Тому маленький «гість» залишався непоміченим приблизно через 4 години після проходження мінімальної точки зближення. За діаметра всього 2 м 2021 UA1 був занадто малий, щоб становити серйозну загрозу. Навіть якби він увійшов у атмосферу Землі, більша частина твердого тіла згоріла б, перш ніж упала на поверхню планети.

За даними Центру вивчення навколоземних об’єктів NASA (CNEOS), комети та астероїди, що обертаються в межах нашого космічного простору та наближаються до Землі на 1,3 астрономічні одиниці (194,5 мільйона кілометрів), відомі як «астероїди, що зближуються із Землею» (АЗЗ). NASA використовує наземні та космічні телескопи для пошуку та спостереження за АЗЗ. Відстежуються їхні орбіти й визначається розмір, форма та склад. Складається список потенційно небезпечних астрономічних об’єктів, за якими стежить Координаційний офіс планетарного захисту NASA.

Астероїд 2021 UA1
Траєкторія польоту астероїду 2021 UA1. Фото: Wikipedia

Як стверджує NASA, для того, щоб об’єкт вважався «небезпечним», його розмір у діаметрі має бути не менше 140 метрів. UA1 був набагато меншим, щоб загрожувати планеті.

24 листопада відбудеться запуск апарата DART у межах програми NASA з «Подвійного перенаправлення астероїдів». Аерокосмічна адміністрація спробує перевірити метод відхилення астероїдів шляхом зіткнення з ними за допомогою високошвидкісних дистанційно керованих космічних кораблів. Мішенню апарата буде подвійний астероїд (65803) Дідім із супутником S/2003.

За даними NASA, астероїд обертається навколо Сонця за межами орбітальної траєкторії Землі та не загрожує планеті. Але його розмір ідеально підходить для перевірки того, чи може зіткнення змістити небезпечний об’єкт так, щоб відхилити його від курсу до Землі.

За матеріалами Live Science