Імовірність зіткнення Апофіса з Землею в найближчі сто років виключена

19 червня 2004 року астрономи виявили 340-метровий навколоземний астероїд, який отримав позначення (99942) Apophis. Розрахунки, проведені незабаром після відкриття, показали: існує приблизно тривідсоткова ймовірність того, що у 2029 році цей об’єкт може зіткнутися з нашою планетою. Вочевидь, це привернуло щодо нього велику увагу з боку як наукової спільноти, так і з боку засобів масової інформації.

Радарні зображення Апофісу. Джерело: NASA/JPL-Caltech and NSF/AUI/GBO

Щоправда, досить швидко стало зрозуміло, що ймовірність зіткнення серйозно перебільшена. Після додаткових спостережень фахівці провели перерахунок траєкторії Апофіса, що дав змогу унеможливити його падіння на Землю у 2029 році, а потім — і 2036 році. Однак усе ще залишався невеликий шанс, що це небесне тіло може зіткнутися з нашою планетою у 2068 році. Але тепер астрономи виключили і його.

На початку березня Апофіс пройшов від нас на відстані 17 млн км. Вчені скористалися цією можливістю та провели радарні спостереження об’єкта, що дозволили значно уточнити його орбіту. Аналіз результатів вимірювань показав, що, як мінімум, у найближчі сто років астероїд не становитиме жодної загрози для нашої планети.

Але, хоча в найближчому часі Апофісу й не загрожує падіння на Землю, це не означає, що тепер астрономи втратять до нього інтерес. 13 квітня 2029 року він пройде на відстані лише 32 тис. км від земної поверхні — всередині орбіт геостаціонарних супутників. Цього дня його можна побачити на небі неозброєним оком. Зближення надасть вченим унікальну можливість вивчити зблизька цей релікт, що залишився з часів формування Сонячної системи.