Europa Clipper доставили до Лабораторії реактивного руху

Платформу космічного апарата Europa Clipper успішно доставили до Лабораторії реактивного руху NASA (JPL). Протягом найближчих двох років інженери завершать складання зонда, після чого проведуть низку тестів, для засвідчення його здатності витримати подорож до Юпітеру.

Влаштування платформи Europa Clipper

Платформа Europa Clipper була побудована Лабораторією прикладної фізики Джона Хопкінса. По суті, вона є пара вкладених один в одного алюмінієвих циліндрів з різьбовими отворами для кріплення корисного навантаження — наукових інструментів, датчиків, електронних компонентів, проводки, антен та сонячних батарей.

Висота платформи становить 3 метри, діаметр 1,5 метра. Усередині неї розташовані два баки — один із паливом, інший з окислювачем. Їх вміст доставлятиметься до групи з 24 двигунів, де вони будуть змішуватися для створення контрольованої хімічної реакції, яка утворює тягу. Двигуни будуть використовуватись як для великих маневрів (наприклад, виходу на орбіту Юпітера), так і малих корекцій курсу та орієнтації космічного апарата.

Всередині платформи також знаходиться сховище для електроніки, яка керує Europa Clipper. Воно сконструйоване таким чином, щоб протистояти впливу потужних радіаційних поясів Юпітера.

Складання та цілі місії Europa Clipper

Найближчим часом інженери почнуть обладнання платформи — на неї будуть встановлені наукові інструменти (в JPL вже прибули деякі з них), триметрова антена з високим посиленням та сонячні батареї. Для зв’язування всіх цих компонентів буде використано 68 кг проводки та роз’ємів. Їхня довжина в розкладеному стані складе 640 метрів.

Europa Clipper
Платформа космічного апарата Europa Clipper. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Варто відзначити, що Europa Clipper стане найбільшим апаратом, запущеним NASA до іншої планети. У складеному стані він буде порівняний за габаритами із позашляховиком. Після виходу у космос та розгортання сонячних батарей, діаметр апарата вже можна буде порівняти з баскетбольним кортом.

Europa Clipper буде запущений у жовтні 2024 року ракетою Falcon Heavy. Апарат вийде на постійну орбіту навколо Юпітера у 2030 році. Головним завданням Europa Clipper є вивчення Європи — крижаного супутника, під поверхнею якого ховається гігантський океан. Під час своєї місії зонд повинен виконати близько 50 прольотів цього тіла, визначити характеристики цього океану та ступінь його потенційної життєздатності.

Нагадаємо, що недавно ESA завершило складання зонда JUICE. Його запустять до Юпітера наступного року.